چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
مقبلی

حوزه/مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: رقم بدهی قریب به۷۰زندانی آزادشده در پنج ماه نخست۱۴۰۳ مبلغ ۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین و نیز از کمک های خیرین و نیکوکاران و تسهیلات بانک های عامل تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، رضا مقبلی مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با تقدیر ویژه از اهالی حسینیه ایران به دلیل مشارکت بسیار خوب در ایام ماه محرم و صفر، از آزادی تعداد ۶۸ محکوم مالی جرائم غیر عمد به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد.

مقبلی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید که از این تعداد ۶ مددجو زن و ۵۵ مددجو مرد بودند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد، ۴۴ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۶ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد ۶ مددجو مربوط به نفقه، تعداد یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای پویش های ستاد دیه استان در ایام ماه محرم و صفر گفت: از این تعداد زندانی آزاد شده تعداد ۱۰ مددجو در ایام ماه محرم با اجرای پویش” هر هیئت آزادی یک زندانی” آزاد شده و با اجرای پویش “قدم قدم تا آزادی” از ابتدای ماه صفر تا کنون تعداد هبت مددجو از زندان آزاد شدند.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان با تاکید بر نقش رسانه ها در اطلاع رسانی شفاف و دقیق اخبار ستاد و همینطور تبلیغ پویش ها و برنامه های این ستاد مردمی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: به کوشش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد و با همکاری بسیار مناسب رسانه ها موضوع کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در یزد تبدیل به یک فرهنگ شده است و نیکوکاران در ایام مختلف سال به مناسبت های مختلف اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می کنند که می توان برای نمونه به آزادی سه مادر زندانی یزدی با کمک چند نفر از جاماندگان سفر اربعین اشاره کرد.

مدیر کل زندانهای استان یزد در پایان گفت: پویش قدم قدم تا آزادی تا پایان ماه صفر در استان یزد ادامه خواهد داشت و نیکوکاران و هیئت ها می توانند با حضور در ستاد دیه استان یزد نذورات خود را برای آزادی زندانیان غیر عمد به این ستاد مردمی اهدا کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد برای پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha