یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
کد خبر: 1179990
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
حجت الاسلام عادل

حوزه/ اولین جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته وقف در جهت چگونگی اجرا و مشارکت در برنامه‌های ویژه این ایام، امروز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان ستادی در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اولین جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته وقف در جهت چگونگی اجرا و مشارکت در برنامه‌های ویژه این ایام، امروز با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان ستادی در محل این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام عادل در این جلسه از برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه هفته وقف با تشکیل کمیته‌های اجرایی خبر داد و با معرفی کمیته‌های اجرایی بزرگداشت هفته وقف، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای هفته وقف پیش بینی شده که اجرای هرچه بهتر برنامه ها نیاز به هماهنگی کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف مانند روابط عمومی و اطلاع رسانی، بهره‌وری و دانش بنیان، امور اوقافی، تولید محتوا، فرهنگی و اجتماعی، پشتیبانی، قرآنی، امور خیریه، امور مجلس، فضای مجازی، حراست و بازرسی دارد.

وی با اشاره به نقش قابل توجه هریک از بخش‌های سازمان در به‌ثمر رسیدن برنامه‌های مربوط به هفته وقف، گفت: از جمله کمیته‌هایی که مسئولیت مهم و اثرگذار در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وقف بر عهده دارد، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای حضور ریاست سازمان و معاونان در صدا و سیما و ارائه گزارش‌ها و برنامه‌ها در هفته وقف، تدارک مصاحبه با واقفان نمونه، گفت‌وگو با مدیران استانی، برگزاری تور خبرنگاری و نصب بنرهای تبلیغاتی در مناطق پربازدید از جمله مواردی است که بر عهده کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی قرار دارد و در این راستا پیگیری برای اختصاص اعتبار برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های این ایام باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ابراز کرد: برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های عمرانی، کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی، بازدید از پروژه‌های دانش بنیان با دعوت از خطبا و دانشجویان و برگزاری نشست تخصصی با گروه‌های مرجع در دستور کار کمیته بهره‌وری اقتصادی قرار دارد، پذیرایی، ایاب و ذهاب تورها، ارائه خدمات به منظور برگزاری همایش یاوران وقف و برگزاری مسابقه جام هفته وقف نیز بر عهده کمیته پشتیبانی است.

حجت الاسلام عادل، تصریح کرد: در کمیته امور خیریه نیز برگزاری نشست تخصصی با گروه‌های مرجع، برگزاری تور ویژه بازدید از مراکز درمانی، دعوت از خیرین برتر در قالب یاوران وقف و تامین بخشی از هزینه درمان بیماران در یکی از مراکز درمانی پیش بینی شده و کمیته بازرسی نیز مسئولیت پیگیری برنامه هفته وقف از استان‌ها، نظارت بر حسن اجرای وظایف کمیته‌ها و برگزاری تورهای مختلف را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: تولید بحث‌های محتوایی، برگزاری تورهای ویژه خطبا و وعاظ و اعزام مبلغان در دستور کار کمیته تولید محتوا قرار دارد و در کمیته فضای مجازی، انتشار محتوای تولید شده، راه‌اندازی سایت زیرشاخه راسخون پیرامون وقف و پخش زنده نشست تخصصی کمیته‌ها، تولید تیزر هفته وقف و پوستر که به امامزاده‌ها ارسال می‌شود و رونمایی از کتابخانه دیجیتال وقف برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: در کمیته فرهنگی، اجتماعی، برگزاری تور نخبگان البرز، دعوت از نمایندگان مجلس و برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز با حضور مدیران مرتبط با سازمان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه کارکنان، برگزاری تور ویژه اصحاب رسانه، برگزاری نشست وقف‌های قرآنی و مصاحبه با نخبگان قرآنی حوزه وقف از دیگر برنامه‌های این کمیته است، همچنین کمیته مجلس، مسئولیت دعوت از نمایندگان مجلس و برگزاری نشست تخصصی با نمایندگان را بر عهده دارد.

حجت الاسلام عادل، یادآور شد: تخفیف به مستاجران در هفته وقف در دستور کار امور اوقافی قرار دارد و دبیرخانه نیز نظارت بر حسن اجرای مصوبات را بر عهده دارد، نظارت بر برگزاری تورها و تدابیر موضوعی لازم با همکاری دبیرخانه و هماهنگی ورود مدعوین بر عهده حراست است.

در ادامه این نشست، هریک از معاونان و مدیران کل به بیان ویژه برنامه‌هایی که به مناسبت هفته وقف در دستور کار دارند پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود را در هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در این ایام ارایه دادند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha