یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
فصلنامه

حوزه/ رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فصلنامه «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری‌های نوین» با هدف ارتقای سواد فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران, سعید پورابوالقاسم، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی خاطرنشان ساخت: ارتقای سواد فضای مجازی مردم، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی است و در این راستا فصلنامه تخصصی با عنوان «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری های نوین» را در دست انتشار داریم.

وی درباره اهمیت توجه به سواد فضای مجازی مردم جامعه، گفت: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در سال های اخیر بعد از برگزاری پنج دوره همایش سواد فضای مجازی و سه نشست فعالان فضای مجازی جایگاه محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مبحث سواد فضای مجازی کشور، تثبیت کرده است.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ادامه این فعالیت‌ها مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اقدام به راه اندازی فصلنامه علمی-تخصصی با عنوان «مطالعات سواد فضای مجازی و فناوری های نوین» کرده است. این فصلنامه به صاحب امتیازی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی هدف از انتشار این فصلنامه را ارتباط با جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور دانست و افزود: انتشار این فصلنامه منجر به ارتقای جایگاه علمی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و سواد فضای مجازی در جامعه می‌شود.

پورابوالقاسم از جمله ضرورت‌ها برای شکل‌دهی این فصلنامه را فراهم کردن زمینه‌های گسترش دانش سواد فضای مجازی منطبق با نگرش‌های تبین‌کننده گفتمان علمی دانست و گفت: از طریق انتشار آخرین یافته‌های پژوهشی، تحلیل جدیدترین نظریه‌ها و معرفی آخرین نظر و پژوهش‌های منتشر شده، عموم مردم نیز در جریان این یافته‌ها جدید از طریق فصلنامه قرار می‌گیرند.

وی افزود: محورهای اصلی این فصلنامه در سه موضوع کلی سواد فضای مجازی، فناوری های نوین در عصر دیجیتال و حکمرانی فرهنگ تدوین شده است.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چشم انداز ما برای فصلنامه این است که زمینه رشد استعدادها در زمینه‌های مختلف و کمک به ایجاد شرایط ارتقاء دانش آموختگان حوزه فضای مجازی و فناوری های نوین و همچنین ایجاد ارتباط میان متخصصان و پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی فراهم شود.

پورابوالقاسم گفت: همچنین از دیگر ره‌آوردهای انتشار این فصلنامه ایجاد بستر و زمینه ای مناسب برای ارتباط علمی و تبادل افکار میان پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و دانشجویان و شناخت و معرفی آرا، نظرات، اختراعات، و خلاقیت های علمی و ... در دو سطح ملی و بین المللی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha