یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
کد خبر: 1180103
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ حجت‌الاسلام محمد مرادی با اشاره به اینکه شهرستان فردوس ١٣ خانه عالم روستایی دارد، گفت: امسال با توجه به بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی اختصاص داده شده‌ تکمیل تمامی خانه‌های عالم در این شهرستان انجام شد ولی تجهیز و تعمیر آن نیازمند به تخصیص اعتبارات ویژه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مرادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه برای استقرار روحانیون و تبلیغ مؤثرتر اسلام ناب محمدی در مناطق روستایی استان خراسان‌جنوبی، گفت: ما با ساخت خانه عالم کمک شایانی برای اسکان مبلغان دینی و روحانیون در مناطق روستایی انجام داده‌ایم که موجب می‌شود روحانیون و مبلغان دینی بدون دغدغه و با فکر باز وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فردوس ١٣ خانه عالم روستایی دارد، بیان کرد: امسال با توجه به بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی اختصاص داده شده‌ تکمیل تمامی خانه‌های عالم در این شهرستان، انجام شد ولی تجهیز و تعمیر آن نیازمند به تخصیص اعتبارات ویژه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس اظهار کرد: ما در برخی از روستاهای شهرستان فردوس، خانه عالم نداریم که نیازمند حمایت مالی جهت احداث این نوع خانه‌ها در روستاهای عشایری چاه‌نو، امرودکان، ظهر و خرو هستیم.

مرادی با بیان اینکه مردم نقش مؤثری در حل مشکلات مختلف روستاهای استان دارند، گفت: ائمه اطهار(ع) هم در زمان خودشان با حمایت، پشتیبانی و مشارکت مردم بسیاری از مشکلات را حل می‌کردند و موجب پیشرفت و موفقیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و دینی می‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه از جمله وظایف یک روحانی روستا، متحد و همدل کردن مردم آن منطقه است که باید با استفاده از مشارکت و حضور فعال مردمان آن محله در امورات مختلف، به حل مشکلات و آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف بپردازد، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات اجرایی همانند مردم باید با محوریت و همراهی روحانی روستا یا منطقه نسبت به رفع مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس بیان کرد: یک روحانی علاوه بر اینکه باید بتواند مردم را برای اقامه نماز در مسجد به‌صورت جماعت تشویق کند به مباحث دیگری از جمله تقویت اقدامات مردمی، فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلیغی، جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، همکاری با بسیج و فعالیت‌های اشتغال‌زایی، تشکیل کلاس‌های قرآنی هم توجه کامل داشته باشد.

وی گفت: امیدوارم که بسیاری از مشکلات و نواقصی که در روستاها از جمله خانه عالم به چشم می‌خورد، کاسته شود تا روحانیون و مبلغان آن مناطق بتوانند بدون دغدغه و مشکلی برای اسکان‌شان به فعالیت دینی و اجتماعی خود بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha