یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام بخشی‌پور گفت: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته با برپایی پنج موکب در بقاع متبرکه و مساجد خراسان جنوبی از زوار پاکستانی پذیرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان با بیان اینکه زائران پاکستانی سیدالشهدا (ع) به طور معمول در مسیر برگشت از پیاده‌روی اربعین مهمان مردم این استان می‌شوند، اظهار کرد: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، پنج موکب اوقاف در خراسان جنوبی آماده پذیرایی و اسکان زائران پاکستانی است.

وی افزد: این مواکب برای پذیرایی و رفاه حال زائران پاکستانی در شهرهای بیرجند، قاین و نهبندان و خضری دشت بیاض از ابتدای ماه صفر تا یک ماه بعد از اربعین مستقر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: موکب‌های امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی نهبندان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زیدبن محمد قاین، موکب مسجد امام رضا (ع) خضری دشت بیاض پذیرای این زائران هستند.

حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه موکب‌ها از محل موقوفات مرتبط با عزاداری ماه صفر و با کمک خیرین به این زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: در این موکب‌ها امکاناتی از قبیل اسکان و خدماتی همچون پذیرایی میان وعده، ناهار و شام توسط خادمان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته موکب‌های خراسان جنوبی به ۳۵ زائر پاکستانی خدمات‌رسانی کردند.

گفتنی است، خراسان جنوبی به عنوان میقات الرضا(ع) با کشور افغانستان و استان سیستان و بلوچستان هم مرز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha