یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
موکب

حوزه/ حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰ هزار زائر حسینی از خدمات‌رسانی مواکب استان خراسان جنوبی بهره‌مند شوند، گفت: این مواکب از ابتدای ماه صفر کار خود را آغاز و به زائران امام رضا(ع) خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام اربعین پنج موکب از این استان در ایران فعال کردیم که هنوز هم فعالیت آنها ادامه دارد؛ این مواکب در برگشت زائران از اربعین حسینی، عزاداران حاضر در مراسم جاماندگان حسینی و خصوصاً خدمات‌رسانی به زائران افاغنه و پاکستانی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم زائر خارجی از این دو کشور داشتیم، ادامه داد: برخی زائران به شکل پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا(ع) حرکت کردند که پذیرایی از آنها نیز انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه بالای ۳۰۰ خادم در شیفت‌های مختلف فعالیت دارند، تصریح کرد: سال گذشته ۲۵ هزار زائر پاکستانی از ما خدمت گرفتند.

حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار زائر حسینی از خدمات‌رسانی مواکب این استان بهره‌مند شوند، عنوان کرد: این مواکب از ابتدای ماه صفر کار خود را آغاز و تا ۲۰ الی ۲۵ روز بعد اربعین خدمات‌رسانی آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برگشت زائران پاکستانی ابتدا از مشهد و بعد از استان خراسان جنوبی خواهد بود، ابراز کرد: از بقاع بخش کمی از عواید جمع‌آوری شده، بخشی از کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز از استانداری و ستاد عتبات عالیات بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: پذیرایی سه وعده، انجام فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری نماز جماعت و اسکان از جمله خدمات ارائه شده در این مواکب است، همچنین از طلاب پاکستانی نیز دعوت شده تا در مواکب مستقر باشند.

حجت الاسلام بخشی‌پور اضافه کرد: امسال ۱۲ بقعه شاخص این استان پذیرای زائران حاضر در مراسم جاماندگان حسینی بودند که در کل استان بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha