یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
نماینده تهران

حوزه/ نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از ستاد مرکزی قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) در ساختمان محراب بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه پاسخ‌گویی به زائران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، شمیرانات و شهر ری از ستاد مرکزی قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) در ساختمان محراب بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه پاسخ‌گویی به زائران قرار گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع)، اظهار داشت: جمعیت مشتاقی در اینجا حضور دارند و پاسخ‌گوی زائران هستند که جای مسرت است، برای من به‌عنوان مخاطب و یک عنصر فرهنگی بسیار جالب است که در اینجا بسته کاملی به زائران ارائه می‌شود و هر فرد، خانواده و کاروانی به‌فراخور نیازش سرویس‌های مختلفی جهت اسکان و برنامه‌های فرهنگی را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه در قرارگاه مرکزی هم‌محله امام رضا(ع) شاهد تماس‌های زیادی هستیم و از ساعات اولیه صبح صدها تماس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بیش از ۳۱ هزار نفر تاکنون در سطح مساجد و منازل اسکان داده شده که کار بزرگی است.

یزدی خواه با بیان اینکه نذرها و نیت پاک مردم برای اسکان و خدمت‌رسانی به زوار علی بن موسی الرضا(ع) در کنار زحمات نهادهای فرهنگی منجر به چنین برکاتی شده است، خاطرنشان کرد: اینکه با این سامانه و برنامه زیبا و همکاری بین بخشی و با مدد ائمه جماعت مساجد محلات مختلف مشهد مقدس جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر هر شب اسکان پیدا کنند گام بسیار خوبی است، آن‌هم در ایام شهادت پیامبر(ص) و امام رضا(ع) که مشهد یکی از پرترافیک‌ترین تاریخ‌های خود را تجربه می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدل‌هایی که اینجا اجرا می‌شود از مرحله آزمون و خطا گذشته و به مرحله تثبیت رسیده و نتایج ارزنده‌ای داشته، یادآور شد: آمادگی داریم جلسه مشترکی در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور عناصر اصلی این قرارگاه و نمایندگان مجلس تشکیل دهیم و این مدل خدمتی از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت شده و امیدواریم بتوانیم به گسترش و فراگیری آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد با وجود حرم مطهر و نورانی امام هشتم در موارد فرهنگی همیشه پیشتاز بوده است، تصریح کرد: در دوره یازدهم مجلس هم هر وقت می‌آمدیم طرح‌های بدیع و جذابی را شاهد بودیم، مثل حضور روحانیت در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مراکزی که آسیب‌های اجتماعی در آن صورت می‌گیرد که نشان از تربیت صحیح اساتید حوزه علمیه برای اجرای کارهای فرهنگی است.

یزدی خواه با تأکید بر اینکه از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنیم و در تهران این موضوعات را دنبال و تبلیغ می‌کنیم، عنوان کرد: اگر جایی نیاز به طرح و تصویب قانونی باشد نیز آمادگی داریم با تصویب بندهایی از قانون در مجلس شورای اسلامی، موضوع را پیگیری کرده و سرعت بخشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha