یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
«سیدنظام» طلبه شهید مردم را به مطالعه کتب شهید مطهری توصیه ‌کرد

حوزه/ «سیدنظام میرعظیمی» طلبه شهید کاشانی مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان را به مطالعه کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری و آیت‌الله شهید سیدعبدالحسین دستغیب توصیه ‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، یازدهم شهریور سالروز شهادت طلبه سیدنظام میرعظیمی است، وی دهم فروردین ۱۳۴۷ در کاشان به دنیا آمد، پدرش سیداحمد، کارگر کارخانه حریر و مخمل بود.

سیدنظام تا اول راهنمایی درس خواند و پس از آن به فراگیری علوم دینی و حوزوی تا سطح (مقدمات) در مدرسه علمیه آیت‌الله یثربی (رحمه‌الله‌علیه) پرداخت.

در جنگ تحمیلی ارتش بعث عراق علیه ایران، سیدنظام مانند دیگر جوانان ایران اسلامی، برای یاری رساندن به رزمندگان اسلام به عنوان بسیجی عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد.

این انسان وارسته در یازدهم شهریور ۱۳۶۵ در خلیج فارس بر اثر اصابت گلوله نیروهای بعثی عراق به قلبش به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای کاشان (دارالسلام) به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید نوشته شده است: بر حسب وظیفه شرعی نکاتی را یادآوری می‌کنم که اگر جامه عمل بر آن پوشیده شود، موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند، نزد خداوند سبحان مؤاخذه نمی‌شوید و از عذاب سنگین قبر و روز قیامت کاسته خواهد شد.

طلبه شهید میرعظیمی از مردم خواسته است نمازهای یومیه، نماز جمعه و شرکت در جماعات را فراموش نکنند و همواره در نمازها برای سلامت وجود نازنین چهره محبوب اسلام، حضرت امام خمینی (ره) و سایر علمای مجاهد خدمت‌گذار انقلاب اسلامی را دعا کنند.

این شهید والامقام به نوجوانان و جوانان توصیه کرده است از مطالعۀ کتب اسلامی از جمله کتاب‌های آیت‌الله شهید مرتضی مطهری و آیت‌الله شهید سیدعبدالحسین دستغیب و امثال آنها غفلت نورزند و همیشه نعمات الهی را که ارزانی داشته، به یاد آورده و در مصائب صبر پیشه کرده و به پاداش اخروی آن عنایت کنند.

روحش شاد و نامش گرامی‌باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha