دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
مولانا احمد علی عابدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علی عابدی در خطبه‌های نماز جمعه در بمبئی با تاکید بر اهمیت تربیت فرزندان برای خدمت به عزاداران، از خانواده‌ها خواست تا روحیه فداکاری و ایثار را به فرزندان خود بیاموزند و آنها را در برنامه‌های مذهبی مشارکت دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علی عابدی امام جمعه بمبئی در هند در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خوجه‌ها در بمبئی گفت: روزهای پایانی عزاداری است و چند روزی باقی مانده است. کسانی که سال آینده زنده می‌مانند، دوباره عزاداری خواهند کرد. اما سوالی که در ذهن مردم وجود دارد و باید در ذهن ما نیز باشد، این است که ما از این دو ماه و هشت روز عزاداری چه درسی یاد گرفته‌ایم؟ آیا این فقط یک رویداد سالانه است که آن را برگزار می‌کنیم؟ آیا هدفی پشت این تکرار نهفته است؟ ما باید این هدف را مشخص کنیم و بفهمیم از عزاداری چه باید آموخت و چه پیامی را باید از طریق این مجالس به گوش جهانیان برسانیم.

وی افزود: باید به مردم دنیا پیام داد که حسین (ع) ظلم را تحمل نمی‌کند و صدای خود را در برابر انواع ظلم بلند می‌کند. این اعتراض ما ادامه خواهد داشت. اربعین بهترین الگو است که امروز ما از مظلومین حمایت و در مقابل ظالمان ایستادگی می‌کنیم. اربعین یک درس و یک عبرت است. ما باید بدانیم که معارفی که امام حسین (ع) داده چه تاثیراتی دارد؟ معارف اهل بیت (ع) را یاد بگیریم و در محله و خانه خود عمل کنیم. از مهم‌ترین پیام‌های اربعین این است که بدون تبعیض، آسایش خود را فدای آسایش دیگران کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی عابدی به نمازگزاران گفت: در ایام اربعین همه مردم مشغول خدمت‌اند، از خردسالان تا پیرمردان. بچه‌های چهار یا پنج ساله با آب و خرما به زائرین خدمت می‌کنند، یا دستمال کاغذی در دست گرفته و با لبخند به زائرین تقدیم می‌کنند. بچه‌های کوچک لیوان‌ها را در دست گرفته و می‌گویند لطفاً بنوشید. شما ببینید بچه‌های کوچک چگونه به زائران خدمت می‌کنند؛ رختخواب درست می‌کنند، نظافت می‌کنند. عراقی‌ها می‌گفتند که اگر این بچه‌ها را این‌طور تربیت نکنیم، در آینده خادمین پیدا نخواهیم کرد.

امام جمعه بمبئی تاکید کرد: ما هم باید در برنامه‌های مذهبی فرزندان خود را برای خدمت و کمک عادت دهیم. به فرزندان‌مان بگوییم که فرش پهن کنند، بنر بزنند، به عزاداران آب بدهند. این‌طور نباشد که همه کارها را ما انجام دهیم و بچه‌ها فقط تماشا کنند. ما باید از فرزندان عراقی‌ها این فداکاری و ایثار را یاد بگیریم و همچنین یاد بگیریم که نه تنها ثروتمندان، بلکه فقرا نیز آنچه را که دارند به زائران تقدیم می‌کنند. آنها خجالت نمی‌کشند، بلکه می‌گویند هر چه خدا به ما عطا کرده، در عشق و محبت امام حسین (ع) ایثار می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha