سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
تصاویر/ مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی

حوزه/ رئیس جمهور با بیان اینکه برای اصلاح امور به میدان آمده‌ام، گفت: استانداران از اختیارات کافی برای انجام امور برخوردارند، لذا باید از تمرکزگردایی دست برداریم و امور را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار کنیم

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مسعود پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی با تاکید بر مشارکت مردم برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: رضایت مردم در انجام هر کاری اصل است و اگر مردم بدانند صلاح آنها در انجام آن کار است قطعا مردم همراه بوده و با رضایت کار انجام خواهد شد.

رضایت مردم در اولویت قرار دارد

وی با بیان اینکه در انجام هر کاری در دولت چهاردهم رضایت مردم در اولویت قرار دارد، افزود: مردم دوست دارند حرف آنها شنیده شود تا دغدغه های خود را بگیرند لذا قبل از انجام هر کاری، مردم را با خود همراه خواهیم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه برای اصلاح امور به میدان آمده‌ام، تصریح کرد: استانداران از اختیارات کافی برای انجام امور برخوردارند، لذا باید از تمرکزگردایی دست برداریم و امور را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار کنیم.

باید از تمرکزگرایی دوری شود

وی بیان کرد: باید از تمرکزگرایی دوری شود اینکه عده‌ای بنشینند و برای بقیه تصمیم گیری کنند درست نیست؛ باید به افراد توانمند در گوشه گوشه کشور اختیار بدهیم تا بتوانیم مملکت را درست کنیم. البته اختیار باید بر اساس قانون و سیاست و نقشه باشد وگرنه اختیار بدون این موارد هرج و مرج می آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر اختیاری داده نمی‌شود در راستای پیشرفت و تعالی در آن بخش است که بر اساس اهداف سازمانی باید باشد، گفت: ما نگاه سیاسی به کسی نداریم به کسی اختیار می‌دهیم که بتواند وضعیت را بهتر کند و بهره وری را ارتقا دهد.

دولت‌ها وظیفه بسترسازی برای تجار و تولیدکنندگان دارند

پزشکیان عنوان کرد: مشکلات عنوان شده درست است و باید وقت بیشتری با شما داشته باشیم تا مشکلات موجود بر سر راه حوزه‌های مختلفی چون صنعت معدن کشاورزی و ... برداشته شود.

وی با اشاره به بخش‌هایی از نهج البلاغه در تقسیم جامعه به چند لایه و بخش، گفت: برای تمام این طبقات و بخش‌ها اگر قرار است ماندگار شود تجارت و صنعت باید پویا باشد و لذا دولت‌ها وظیفه بسترسازی دارند تا تجار و تولیدگنندکان در امنیت به کار و فعالیت بپردازند.

تمام ارگان‌ها در راستای خدمت به تاجران و صنعتگران است

پزشکیان با بیان اینکه تمام ارگان‌ها در راستای خدمت به تاجران و صنعتگران است، اظهارکرد: قرار است کشورهای مختلفی سفر کنیم و در این سفرها در رابطه با تجارت و صادرات بسترسازی کنیم تا رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: با این سفرها درصدد امنیت دادن به تجار هستیم تا بسترها برای بهبود راه تجارت و صادرات در کشور فراهم شود و با همکاری شما به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کنیم.

مجلس ‌با رای اعتماد به ما کمک کرد

وی بیان کرد: رسیدن به اهداف بدون هماهنگی سه قوه و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها میسر نیست ؛ البته مجلس در این مسیر با رای اعتماد به ما کمک کرد.

پزشکیان با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاسی کاری، ابراز امیدواری کرد با کمک‌های فعالان حوزه‌های مختلف کشور و مردم بتوانیم این روند را بر اساس روند و انصاف شکل داده و توسعه همه جانبه صورت گیرد.

درصددیم اختیارات در استان‌ها تا حد ممکن واگذار شود

رئیس جمهور متذکر شد: باید عدالت، انصاف و حق را در تمام شرق و غرب و شمال و جنوب کشور پیاده کنیم ؛ درصددیم اختیارات در استان‌ها تا حد ممکن واگذار شود مانند کاری که امام علی(ع) با مالک اشتر می‌کرد و به او اختیار می‌داد.

وی افزود: از یکایک شما و مجلس می‌خواهیم در این مسیر همگام شویم تا جراحی‌های لازم در کشور صورت گیرد.

پزشکیان خاطرنشان کرد:هر مداخله‌ای بخواهیم بکنیم حتما باید اقشار آسیب پذیر را ببینیم تا زیر چرخ های توسعه ما له نشوند و با بحران مواجه نشوند و نباید به هر قیمتی هر کاری را انجام دهیم بلکه فعالیتی کنیم که عزت و کرامت همه افراد جامعه در آن حفظ شود.

به علم نخبگان و صنعتگران معتقد هستیم

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز من حرف دارم اما به موقع باید بدان پرداخت، تاکیدکرد: به علم نخبگان و صنعتگران معتقد هستیم و می‌دانیم برای تحقق اهداف گفته شده همه این اقشار در همه حوزه‌ها باید پای کار بیایند.

رئیس جمهور در پایان سخنانش با بیان اینکه ما بی عدالتی کردیم و غرب کشور مظلوم شده، وضعیت شرق را به طور میانگین بهتر از غرب دانست و گفت: بحران و مشکلات در تمام کشور باید حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha