شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
پزشکیان

حوزه/ پزشکیان با قدردانی از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف کشور، گفت: دشمن به امید زمین‌گیر کردن ایران تحریم‌ها را طراحی و اجرا کرد، اما تلاش مجموعه‌هایی مثل شما است که کشور را سرپا نگه داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مسعود پزشکیان امروز پس از بازدید از نمایشگاه فعالیت‌های زیربنایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و نیز حضور در اتاق فرماندهی و پایش پروژه‌های این مجموعه، در نشستی با فرماندهان و مسئولان این قرارگاه که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در آن حضور داشت، محور فعالیت دولت چهاردهم را هم‌افزایی همه ظرفیت‌های کشور برای اجرای حداکثری سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه عنوان کرد.

رئیس جمهور افزود: اگر قرار است بر اساس هدف اصلی سند چشم‌انداز در منطقه به جایگاه اول برسیم، باید متناسب با همین هدف، پروژه‌ها را با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌ها، ابزار و مصالح اجرا کنیم تا پاسخگوی نیازهای سال‌ها و دهه‌های آینده کشور باشد و تا زمانی که بازدهی دارد، به‌روز و کارآمد باقی بماند.

پزشکیان با تکید بر این که پروژه‌ها را در کشور باید به شکلی اجرا کنیم که تا چند دهه آینده کارآمد و به‌روز باشند، اظهار داشت: اگر پروژه‌ای را با فناوری، ابزار و مصالح قدیمی اجرا کنیم، وقتی بعد از چند سال صرف زمان و منابع به بهره‌برداری رسید، همان زمان نیز از رده خارج محسوب می‌شود و نمی‌تواند با رقبای منطقه‌ای و جهانی به رقابت بپردازد.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از همه توان کارشناسی و ظرفیت‌های داخلی، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجارب برتر بین‌المللی را نیز ضروری توصیف و تصریح کرد: امروز رقبا با بهره گرفتن از جدیدترین توانمندی‌ها و کمک گرفتن از موفق‌ترین شرکت‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما نیز باید به شکل مقتضی با اعزام متخصصان و کارشناسان به خارج از کشور برای فراگرفتن آخرین دستاوردهای فناورانه یا به خدمت گرفتن متخصصان و مجموعه‌های مسلط به این فناوری‌ها و توانمندی‌ها، با سرعت و قوت مسیر تحقق اهداف سند چشم‌انداز را طی کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در منطقه اول باشیم، نمی‌توانیم از رقبای خود عقب بمانیم، اظهار داشت: توسعه کشور با ادامه روند فعلی امکان‌پذیر نیست، اینکه بخواهیم همچنان منابع اولیه را از جنوب کشور و دریا به مرکز بیاوریم و تبدیل به محصول کنیم و دوباره برای صادرات به جنوب بفرستیم، به شدت توان رقابت ما را مستهلک کرده و کاهش می‌دهد؛ چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت ندارند؛ کمبود آب، نشست زمین، آلودگی هوا و امثال آن با تداوم سیاست‌ها و اقداماتی که تا به حال اتخاذ و اجرا شده‌اند، فقط تشدید شده و راه‌حل اساسی جابجایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور است. انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی هم به این شکل که ما خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابجا شوند، مقدور و ممکن نیست، باید ابتدا خودمان برویم تا مردم هم دنبال ما بیایند.

پزشکیان با بیان اینکه دولت چهاردهم از همه ظرفیت‌ها و توان کارشناسی کشور از جمله توان فنی و مهندسی ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای حل مشکلات بهره خواهد گرفت، گفت: باید با کمک مجموعه‌های کارشناسی و عملیاتی راهکارهای رفع مشکلات را طراحی و اجرای آنها را آغاز کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضع تحریم‌های گسترده علیه کشور و تلاش دشمنان برای محدود کردن تعاملات بین‌المللی کشورمان، افزود: ما ۱۵ همسایه داریم که مشتاق توسعه همکاری با ما هستند، دولت چهاردهم نیز برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی کشور به خصوص با کشورهای همسایه برنامه دارد و با بهره‌گیری از کمک و توانمندی‌های مجموعه‌هایی نظیر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که ظرفیت خوبی نیز برای صادرات خدمات فنی و مهندسی دارند، این روابط را تحکیم و تقویت خواهیم کرد.

پزشکیان با قدردانی از همه تلاش‌هایی که در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف کشور کشیده شده است، اظهار داشت: دشمن به امید زمین‌گیر کردن ایران نظام تحریم‌ها را علیه ایران طراحی و اجرا کرد، اما این تلاش‌های مجموعه‌هایی مثل شما است که کشور را سرپا نگه داشته است.

رئیس جمهور با تاکید براینکه راه نجات کشور احیا و تکیه به روحیه جهادی و بسیجی واقعی همچون سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همان روحیه و مجاهدتی است که جنگ را اداره کرد، ادامه داد: اگر از آبادانی و ساختن کشور غفلت کنیم یا از روش‌های ناکارآمد برای این منظور استفاده کنیم، بیش از پیش از روند پیشرفت عقب می‌مانیم و این عقب‌ماندگی باعث می‌شود که فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و منابع ما در منطقه و جهان از دست برود. ادامه مسیر با همین روند فعلی نتیجه‌بخش نخواهد بود و باید نگاه‌ها و روندها را اصلاح کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه باید از همه توانمندها و ظرفیت‌های کشور و نیز افراد توانمند متعهد به اجرای اسناد بالادستی فارغ از انتساب آنها به گروه‌ها و جناح‌ها بهره بگیریم، تصریح کرد: اگر بین ما و کشورهای منطقه فاصله زیادی ایجاد شود، جبران این فاصله کار سختی خواهد بود. نباید به بهانه‌های واهی خودمان را از توان و ظرفیت افراد توانمند محروم کنیم.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک میان نیروی مقاومت بسیج و سازمان برنامه و بودجه برای برنامه‌ریزی جهت اتخاذ راهکارهای جهادی برای حل هر چه سریع‌تر مشکل مدارس در مناطق محروم تاکید کرد و افزود: با کمک مردم و حاکمیت نگاه بسیجی می‌توانیم ظرف مدت یکسال کل مدارس لازم در مناطق محروم کشور را ساخته و مهیا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر کریمی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    0 0
    بنام خدا قرارگاه سازندگی خاتم ص مسئولیت دارد شیوه جهادی را جایگزین روش ناکارآمد - پیمانکاری نماید. با شیوه جهادی نهضت همه با هم شکل می گیرد. بجای منفعت و سود و سهام شرکت - تلاش مقدس تا سرحد بذل مال و جان برای خدمت به محرومان صحیح است. جهاد سازندگی همانند دهه اول انقلاب اسلامی به این ترتیب احیا و کشور و ملت نجات می یابد ان شاءالله