جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت: رئیس جمهور باید مواظب باشد، تا افراد سست ایمان، تجمل گرا، رانت خوار، غرب گرا و حامیان برجام و طرفداران مذاکره با غرب را به کار نگمارد، زیرا با این مدیران، دولت اسلامی در کشور محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری در خطبۀ اول نماز جمعه این هفته ، گفت: در جامعه ما که جامعه اسلامی و ایمانی است و مردم غالبا انسان های مومن و متدینی هستند، اما بعضا نسبت به احکام شرعی و حدود الهی، قدری بی اطلاع هستند.

وی تصریح کرد: حاصل بی اطلاعی برخی مردم از احکام اسلامی، خیلی از مبانی دینی در سبک زندگی روزانه، مورد عمل قرار نمی گیرد و به آن بی توجهی می شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: گاهی همان بی توجهی ها به احکام اسلامی ، تبدیل به یک عرف ناخواسته شده و آن به نوعی شاید برای فرزندان ما و نسل بعدی، حتی به عنوان یک امر شرعی تلقی شود و اینجاست موظفیم حدود الهی را به درستی بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه عدم آشنایی برخی افراد و خانواده ها در سطح جامعه با احکام شرعی و آداب اسلامی، همه مسئولیم، گفت: طیف دینی، مذهبی و متدین اهل نماز و محراب و منبر، وظیفه داریم که این مسائل را بیان کنید و شاید بخشی از این کم کاری ما طلبه ها است که روی منابر احکام شرعی گفته شود.

امام‌جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر توجه خانواده‌ها، برای عمل به تعالیم اسلامی تاکید کرد و گفت: اگر در فضای خانواده مبانی و اصول اسلامی حاکم باشد، فرزندان نیز بر معیار موازین اسلامی تربیت و پرورش می‌ شوند.

امام جمعه کرمانشاه در خطبۀ دوم، در بخش دیگری ازخطبه‌ها با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، هشتم ماه ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع)، انتظار مری رود که در شب و روز شهادت آن حضرت، تعطیل رسمی است، حتما مجالس عزا برپا شود.

نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، جشن داریم و باید نسبت به این روز شاد و بزرگ در مساجد، مجالس و منازل هم باید توجه داشته باشیم و وظایفمان را در قبال آن وجود مقدس انجام بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان رئیس جمهور، شعار «وفاق ملی» را برای دولت خود انتخاب کرده است، گفت: اما باید مواظب باشد تا افراد سست ایمان، تجمل گرا، رانت خوار، غرب گرا و حامیان برجام و طرفداران مذاکره با غرب را به کار نگمارد، زیرا با این مدیران، دولت اسلامی در کشور محقق نخواهد شد.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه از مدیران استان خواست، متناسب با برنامه هفتم توسعه‌ کشور، فرصت‌ها و تهدیدهای استان کرمانشاه را شناسایی کنند تا با تدوین آنها، نقشه راه فعالیت مدیرانی که در آینده در استان منصوب می‌شوند مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha