جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر گفت: برای آسایش و رفاه جوانان شهرستان دیر، کاهش ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور دیر لغو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: با وجود فضای خفقان حاکم بر دوران امام عسکری، ایشان در ترویج و احیای دین و گسترش فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام لحظه ای فروگذاری نمی کرد.

وی ادامه داد: تربیت شاگردان، مقابله با گروه‌های انحرافی، حمایت و پشتیبانی از شیعیان و تقویت عناصر مهم شیعه بخشی از اقدامات امام در عصر خویش است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه کار راهبردی امام عسکری(ع) معرفی حضرت مهدی(عج) به عنوان جانشین خود و زمینه‌سازی برای دوران غیبت امام زمان(عج) است، افزود: امام از طریق نمایندگان خود در شهرهای مختلف مسائل دینی مردم را پاسخگو بودند و الان بحث مراجع تقلید و ولی فقیه نیز از آنجا پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع)، عنوان کرد: شیعیان در جامعه با پارسایی، صداقت در گفتار و حسن خلق شناخته می‌شوند و باید مایه زینت اهل‌بیت باشند.

امام جمعه دیر با قدردانی از مردم، هیئت‌های مذهبی، موکب داران، نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در برپایی شایسته مراسم دهه آخر ماه صفر و پیاده روی جاماندگان اربعین، گفت: عشق و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت را در عمل نشان دهیم و در اعمال و رفتار و سبک زندگی ما دیده شود.

وی با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، بیان کرد: مراسم ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سطح شهرستان با شکوه برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: دو ماه محرم و صفر عزاداری کردیم و اکنون باید برای جوانان برنامه شاد داشته باشیم و چه شادی بهتر از آغاز امامت امام زمان(عج) است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرزندانمان را مهدی باور و مهدی یاور تربیت کنیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش با برنامه ریزی کند که سال تحصیلی جدید با برنامه‌هایی آغاز شود که دختران و پسران ما را مهدی باور تربیت کند و از منتظران راستین امام زمان(عج) باشند.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به سالروز قیام مردم تهران علیه رژیم ستمشاهی در روز ۱۷ شهریور، بیان داشت: رژیم شاه فکر می کرد می تواند با این اقدام انقلاب را در نطفه خفه کند، اما مردم تا پای جان مقابل رژیم ستمشاهی ایستادند و آن را به زباله‌دان تاریخ انداختند.

وی با اشاره به تشکیل کابینه دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی، گفت: وفاق ملی به معنای این نیست که فقط افرادی از جریان های مختلف در دولت داشته باشیم که البته این چیز خوبی است اما وفاق ملی نیازمند یک محور است و آن وحدت جامعه حول محور مقام معظم رهبری، ولایت، قرآن و ارزش های اسلامی است که اگر این مهم صورت گرفت، جامعه پیشرفت می کند.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: اگر در مسیر سیاست‌های کلی نظام، قانون اساسی و اسناد بالادستی با هدف خدمت به مردم و کاهش مشکلات آنها و پیشرفت مملکت حرکت کنیم، وفاق شکل می گیرد و مایه امیدواری مردم می شود.

وی تاکید کرد: وفاق ملی به معنای ساکت و نظاره گر بودن نیست، بلکه حمایت از دولت باید در کنار مطالبه گری و نقد هم باشد.

امام جمعه دیر با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر قرار گرفتن دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنار یکدیگر، عنوان کرد: البته تعامل قوا با یکدیگر به این معنا نیست که مجلس به وظایف نظارتی خود عمل نکند یا قوه قضائیه اگر خلافی صورت گرفت به تکلیفش عمل نکند.

وی خواستار شفاف سازی معنای وفاق ملی شد تا سو برداشتی صورت نگیرد و عنوان کرد: اگر کارگزاران بینش عمیق اسلامی و روحیه انقلابی نداشته باشند کار به درستی پیش نمی رود.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: عدم توجه به ظرفیت های داخلی، اعتماد به نسخه های بیگانگان، غفلت از دشمن، دنیازدگی و اشرافی‌گری، عدم مبارزه صحیح با فساد، استفاده از افراد ناشایست از جمله موارد است که حرکت دولت را کند می کند.

وی با اشاره به بیانیه آمریکا و دو کشور اروپایی و متهم کردن ایران به دخالت در فروش و انتقال تسلیحات به روسیه در جنگ با اوکراین، خاطرنشان کرد: کسانی که مرتب از اوکراین حمایت می کنند و سلاح های پیشرفته به آن می‌دهند و به‌صورت مستقیم در این جنگ حضور دارند، خودشان باعث طولانی شدن جنگ و آسیب به نظامیان و زیرساخت های نظامی شده‌اند، آن وقت فرافکنی می کنند.

حجت الاسلام حسینی به موضع روسیه درباره کریدور زنگزور اشاره کرد و بیان داشت: همان طور که رهبری فرمودند تغییر مرزها خط قرمز ماست و هیچ کس حق ندارد مرزهای جغرافیایی را بهم بزند. ایران اسلامی این را نخواهد پذیرفت و هرکس بخواهد تغییری در مرزهای ما ایجاد کند با او برخورد خواهیم کرد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه در هفته دولت پروژه‌های زیادی در شهرستان افتتاح یا آغاز شد، گفت: یکی از این پروژه ها، جاده وفاق یا بلوار شهید رئیسی بود که قسمتی از آن به بهره برداری رسید. ما قبلا گفتیم تا جایی که می شود پروژه ها ناقص افتتاح نشوند تا مردم بتوانند استفاده کنند.

وی ضمن تشکر از مسئولین استان و شهرستان، خواستار رفع نواقص پروژه جاده وفاق به ویژه مسئله روشنایی این مسیر شد و افزود: انتظار است اقدامات خوبی برای تکمیل باند دوم جاده وفاق صورت بگیرد.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به افتتاح اقامتگاه پزشکان در بیمارستان امام هادی(ع)، بیان کرد: یکی از دلایل عدم ماندگاری پزشکان در شهرستان، نداشتن اقامتگاه بود که با افتتاح این اقامتگاه ۱۲ واحدی امیدواریم پزشکان ماندگار شوند.

وی با تقدیر از فرماندار شهرستان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و کسانی که در ساخت و تجهیز اقامتگاه پزشکان نقش آفرین بوده‌اند، اظهار امیدواری کرد سایر مشکلات بیمارستان شهرستان مرتفع شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: مجهزترین مرکز تشخیصی قلب جنوب استان در بیمارستان دیر افتتاح شد که دارای تست ورزش و اکو است و با نرخ دولتی خدمات رسانی می کند.

وی یادآور شد: خبردار شده ایم آموزش عالی اقدام به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور دیر کرده که باعث می‌شود جوانان، دختران و پسران ما به مرکز استان و شهرستان های دیگر بروند و در نهایت باعث تعطیلی دانشگاه پیام نور دیر می شود که ما اعتراض خود را اعلام کرده ایم.

امام جمعه دیر تاکید کرد: برای آسایش و رفاه جوانان شهرستان این کاهش ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور دیر لغو شود.

وی درباره جنگ غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به نسل کشی و قتل عام مردم غزه به‌صورت وحشیانه ادامه می دهد اما به هیچ یک از اهداف شوم خود نرسیده است.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: این رژیم غاصب و جعلی امروز نه تنها به اهدافش نرسیده بلکه در حال فروپاشی است و این را خودشان اعتراف می کنند.

وی در پایان درگذشت ۲ فرزند فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان دیر در حادثه نشت گاز را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha