شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی تبار

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، به نقش پیشکسوتان در رشته ورزش پهلوانی اشاره کرد و گفت: این افراد تأثیرگذار هستند و در این زمینه نیاز به تبلیغ و اقدامات بیشتر از سوی صدا و سیما داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در دیدار با مدیر کل و کارکنان ورزش و جوانان استان و پیشکسوتان ورزشی، با اشاره به اهمیت ورزش در جامعه، اظهار داشت: در شرایط فعلی، پرداختن به ورزش، چه عمومی و چه تخصصی، برای سلامت فکری و جسمی جامعه ضروری است، در دنیای امروز که آلودگی‌ها و خطرات زیادی سلامتی انسان را تهدید می‌کند، ورزش تنها راه مبارزه با این آلودگی‌هاست.

وی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی برای ترغیب جامعه به سمت ورزش تأکید کرد و گفت: ورزش پهلوانی ما با پیشینه‌ای به قدمت ۹ قرن و پیوندی که با دین دارد، نیازمند توجه ویژه‌تری است.

وی افزود: الگوی ما در ورزش باستانی، حضرت علی(ع) است که با دعا، جوانمردی و نیایش با پروردگار و کمک به دیگران شکل گرفته است و خوشبختانه پس از توصیه‌های مقام معظم رهبری، این ورزش رنگ جهانی به خود گرفته و ایران در این عرصه جزو پیشگامان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، به نقش پیشکسوتان در رشته ورزش پهلوانی اشاره کرد و گفت: این افراد تأثیرگذار هستند و در این زمینه نیاز به تبلیغ و اقدامات بیشتر از سوی صدا و سیما داریم.

وی تصریح کرد: ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از هنر و قدرت بدنی، قدرت معنوی و نیایش است که جذبه بصری و فکری و فرهنگی دارد و نیازمند تبلیغ بیشتری است.

وی ابراز کرد: در مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی، کارهای تبلیغی انجام شود تا این فعالیت‌ها به یک فرهنگ تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، بر لزوم حمایت از استعدادهای ورزشی و نیاز به اسپانسر برای شکوفایی این استعدادها تأکید کرد و از زحمات شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان تقدیر کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha