جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
مصلح

حوزه/ خطیب جمعه برازجان بیان کرد: ما با بحران جدی و قیمت‌های بالای خرید و اجاره مسکن مواجه هستیم به گونه‌ای که اجاره یا خرید مسکن در شهرستان برای بسیاری از زوج های جوان ناممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به واقعه خونین ۱۷ شهریور گفت: قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور، در میدان ژاله (شهدا)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید. کشتار بیرحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می کرد با فریبکاری از خود چهره ای صلح دوست ، آزادی خواه و مخالف با مفاسد بسازد.

وی افزود: واقعه خونین ۱۷ شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد.

امام جمعه برازجان در ادامه با بیان اینکه زوج های جوان همچنان در انتظار اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت هستند بیان داشت: با توجه به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی مجلس و دولت، در این قانون مقرر شده به خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند واجد شرایط، زمین رایگان اعطا شود و همچنین بانک‌ها به تناسب تعداد فرزندان وام و تسهیلات در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

حجت الاسلام مصلح گفت: متأسفانه بسیاری از خانواده ها از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بی اطلاعند و کسانی هم که اقدام نمودند از روند اجرایی این قانون از جمله ارائه تسهیلات و اعطای زمین رایگان و پرداخت وام بسیار گله مند هستند که مدتهاست در نوبت زمین و وام هستند ولی هنوز موفق به دریافت آن نشده اند.

خطیب جمعه برازجان بیان کرد: ما با بحران جدی و قیمت‌های بالای خرید و اجاره مسکن مواجه هستیم به گونه‌ای که اجاره یا خرید مسکن در شهرستان برای بسیاری از زوج های جوان ناممکن است.

حجت الاسلام مصلح افزود: از دستگاه های ذی ربط از جمله فرمانداری، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و دستگاه قضایی و دادستان تقاضا داریم مطالبات خانواده ها را در این خصوص به صورت جدی پیگیری کنند و پرونده‌های مرتبط با مسکن و زمین را در اولویت رسیدگی قرار دهند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری پیاده روی ولایت گفت: از همه دست اندرکاران برگزاری پیاده روی ولایت در روز شهادت امام رضا علیه السلام اعم از اداره ها و نهادهای مرتبط و مردم و هیات های مذهبی که علی رغم هوای گرم این مراسم باشکوه را به صورت مطلوب و رضایت بخش برگزار نمودند تشکر می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha