سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
حجت الاسلام سعید سنایی مهر، در آئین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی ، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر و کلیایی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور گفت: از آنجایی که خداوند روزی اهل علم را به‌ طور ویژه متکفل شده، لذا نباید ثروت و جاه و مقام، در انتخاب هدف طلاب دخیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر، در آئین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: علم دین شناسی چراغ راهنما و گوهر نایابی است که خداوند به اهلش عطا می فرماید.

وی در ادامه درباره ارزش طالب علم، با بیان روایت امام صادق(ع) که از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده‌اند، «أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: مَنْ سَلَکَ طَرِیقاً یَطْلُبُ فِیهِ عِلْماً سَلَکَ اَللَّهُ بِهِ طَرِیقاً إِلَی اَلْجَنَّةِ ... »، گفت: رسول خدا(ص) فرمود: شما که در سن جوانی در مسیر تحصیل علوم دینی و بدنبال معرفت الهی و شناخت بهتر سیره و روش ائمه(ع) قرار گرفته اید، مورد عنایات پروردگار و توجهات امام عصر(عج) می باشید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به سخنان ارزشمند، حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) که اظهار داشتند «ملائکه مربوط به عالم ملکوتند، لذا ملکی و خاکی نمی‌شوند، یعنی نمی‌آیند، در عالم خاک بالهایشان را زیر پای طالب علم پهن کنند...»، گفت: رفعت مقامی برای اهل علم تا بدانجاست که ملائکه، افتخار خدمتگزاری او را دارند.

حجت الاسلام سعید سنایی مهر در ادامعه سخنانش، سه نکته طلایی برای موفقیت در زندگی و حیات طلبگی بیان کرد که عبارت از اول «تعیین هدف برای کوتاه ‌مدت، میان ‌مدت و بلند مدت»، دوم «مدیریت وقت و استفاده از فرصت جوانی» و سوم «پشتکار و ممارست در درس و بحث که چراغ راه طالبان علم و معرفت را روشن می کند» بود.

این استاد حوزوی با تمسک حدیث نبوی(ص) که فرمودند: «أنّ الله تعالی قَد تَکَفَّلَ لطالبِ العِلمِ بِرزقِهِ خَاصّه عمّا ضَمِنَه لِغیرِهِ»، خاطرنشان کرد: خداوند روزی اهل علم را به ‌طور ویژه متکفل شده، لذا نباید ثروت و جاه و مقام، در انتخاب هدف دخیل شود، بلکه اولویت در هر هدفی به فرموده رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) ، باید تبلیغ دین باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha