چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوره میثاق طلبگی در بوشهر

حوزه/ آیین اختتامیه دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان در مدرسه علمیه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در آیین اختتامیه دوره میثاق طلبگی در مدرسه علمیه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان اظهار داشت: میثاق طلبگی عهد سنگین و سختی است و اراده جدی، تصمیم و مصمم بودن می خواهد.

وی خطاب به داوطلبان ورود به حوزه علمیه اظهار داشت: شما عهد بستید که خوب درس بخوانید و تحمل سختی های درس خواندن را داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر اضافه کرد: طلبه شدن در جامعه امروزی یک تصمیم سخت است و شما انتخاب سخت کرده اید.

حجت الاسلام خدری با اشاره به دوران سخت زندگانی امام حسن عسکری(ع) ابراز داشت: این امام با وجود اینکه در یک پادگان محبوس بود اما یک شبکه ارتباطی بزرگی داشت و با بسیاری از کشورها با واسطه ارتباط برقرار می کرد و این ارتباط به‌صورت مخفیانه شکل گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) با وجود تنگناها اما هیچگاه کار فرهنگی را رها نکرد.

حجت الاسلام امید ماندگار معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این آیین گفت: نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه، رسم طلبگی و آداب طلبگی سه محور مهم دوره میثاق طلبگی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های برگزار شده طی این دوره گفت: برگزاری اردوی زیارت به امامزاده ابراهیم(ع) و برگزاری برنامه های ورزشی از دیگر برنامه های این دوره بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha