چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
عظیمی

حوزه / مهدی عظیمی گفت: ساخت فیلم انقلابی نیاز به هنرمند متعهد دارد، اما باید به این امر نیز توجه داشت که این قبیل تولیدات را معطوف به قشری خاص نکنید بلکه اجازه دهیم تمام اهالی سینما در این عرصه قدم بردارند.

مهدی عظیمی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: برای اینکه سینمای کشورمان بتواند به شکلی مناسب نمایانگر آرمان‌های انقلاب باشد در کنار داشتن هنرمند متعهد نیازمند مدیر انقلابی نیز است. مدیر انقلابی باید شجاعت تاوان دادن را داشته باشد. یعنی بداند برای ارتقاء ارزش‌های انقلاب گاهی باید صندلی خود را قربانی کند.

وی افزود: باید ارزش‌های انقلاب اسلامی به شکلی جدی‌تر در سیاستگذاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد. ذکر نکته‌ای را در این بحث ضروری می‌دانم آن هم اینکه اگر سیاست‌های سینمایی به شکل یک قانون درآید هیچگاه تغییر مدیران به سیاست‌ها ضربه نخواهد زد.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: باور من این است که سینمای انقلابی می‌تواند مردم پسند باشد. این تصور که فیلم انقلابی در گیشه فروش نخواهد داشت به هیچ وجه صادق نیست. در دهه ۶۰ به خوبی به یاد داریم فیلم‌های انقلابی همیشه جز آثار پرفروش بود اما امروز تنها فیلم‌های طنز و کمدی است که در گیشه موفق ظاهر می‌شود.

عظیمی اظهار کرد: فیلمی که در آن قرار است قصه‌ای قرآنی یا انقلابی روایت شود باید به لحاظ ظاهر بهترین کیفیت را داشته باشد تا کار تولیدی مخاطب را محصور خود کند. نکته دیگر اینکه اگر یک اثر فاخر انقلابی تولید شود تاثیرش تنها سینما را در بر نخواهد گرفت بلکه می‌توان با زبان هنر آرمان‌های انقلاب را اشاعه داد. هرچند در آثار مربوطه باید از شعار دادن پرهیز شود.

وی در انتهای این گفتگو تاکید کرد: قبول دارم که برای ساخت فیلم انقلابی نیاز به هنرمند متعهد دارد، اما باید به این امر نیز توجه داشت که این قبیل تولیدات را معطوف به قشری خاص نکنید بلکه اجازه دهیم تمام اهالی سینما در این عرصه قدم بردارند چون تنوع ساختار باعث خواهد شد سلیقه‌های مختلف پوشش داده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha