چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
کتاب

یکی از بهترین آثار نگارش یافته در رابطه با ماجرای ولایتعهدی امام رضا(ع)، کتابی است با عنوان"اعترافات غلامان" به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی که در واقع زندگانی امام رئوف را از منظری تازه برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب داستان دوران ولایتعهدی ثامن الحجج (ع) و اعترافات ۳۰ غلام سیاه مامون در مرو است. غلامان آنچه را که در سال‌های ولایتعهدی حضرت بر آنها گذشته، روایت می کنند و این پرسش را برای خواننده مطرح می‌کنند که آیا برای غلامان هم روز جزایی وجود دارد یا خیر؟

الماس، یکی از این غلامان به همراه رجاء ابن ابی ضحاک ماموریت می‌یابند که به مدینه بروند و علی بن موسی (ع) را برای پذیرش ولیعهدی که در حقیقت تله‌ای برای به شهادت رسانیدن ایشان بود، به مرو بیاورند.

آنها غلامانی بودند که فقط اطاعت می‌کردند. علی بن موسی(ع) بعد از پذیرش دعوت مامون، سر مزار جدشان پیامبر اکرم (ص) می‌روند و بعد با غلامان راهی مرو می‌شوند، در حالی که آگاهی داشتند که این آخرین وداع ایشان با جدشان است، زیرا می‌دانستند که در غربت به شهادت خواهند رسید.

در بخشی از کتاب می خوانیم؛

"ما سی غلامیم که آن چه را در آن سه سال بر ما رفت مرور می کنیم آن را به خود بازمی گوییم تا دریابیم شقی هستیم یا آمرزیده. می خواهیم دریابیم دستمان به خون پسر رسول خدا آلوده است یا خیر. هرکدام از ما آن چه را دیده به دیگران بازمی گوید. شما هم بشنوید و بر ما قضاوت کنید. "

لازم به ذکر است که کتاب اعترافات غلامان در قطع خشتی در ۱۲۰ صفحه و به همت انتشارات کانون فکری کودکان و نوجوانان به زیور طبع آراسته شده و در سال های اخیر نیز به علت استقبال مخاطبان، بارها تجدید چاپ شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha