چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
ممثل قائد الثورة في العراق يدعو إلى ضرورة الدفاع عن المظلومين في جميع أنحاء العالم

حوزه/ آیت الله حسینی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین مانور نیروهای عدالت خواه در برابر ظلم است، بر لزوم دفاع از مظلومان در سراسر جهان تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق در بازدید از نمایشگاه «شهدای بحرین» که در کربلای معلی برگزار شد، سخنان ارزشمندی را ایراد کرد و در آن به اهمیت التزام به راه امام حسین (علیه السلام) و مقابله با استکبار جهانی پرداخت..

آیت الله حسینی در سخنانی به تجمع گسترده مردم در کربلای معلی و نجف اشرف از نقاط مختلف جهان برای اعلام وفاداری به امام حسین (ع) و مواضع قاطع آن ها در برابر بی عدالتی و ظلم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا صحنه تقابل بین باطلی است که پست ترین مردم نشانگر آن هستند و بین حقی که شریف ترین مردم نشانگر آن هستند، به سخن امام حسین (علیه السلام) استناد کرد که می فرماید: «فإنی لا أعلم أصحابًا أوفی ولا خیرًا من أصحابی، ولا أهل بیت أبر ولا أوصل من أهل بیتی».

نماینده ولی فقیه در عراق همچنین به شناخت دشمنان امام حسین (علیه السلام) و اهل بیتش اشاره کرد که حدود ۱۲۰۰۰ دعوت نامه برای ایشان به کوفه فرستادند تا زمام امور را در دست بگیرد و پس از آن امام پسر عموی خود حضرت مسلم بن عقیل (ع) را برای آزمایش نیت آنها فرستاد، به طوری که ۱۸۰۰۰ نفر با او بیعت کردند. اما با ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه اوضاع برعکس شد و کسانی که به ایشان نامه نوشتند، برای مقابله و جنگ با آن حضرت بیرون رفتند.

وی در عراق در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان امام حسین (علیه السلام) در میدان نبرد، یادآور شد که امام حسین (ع) در میدان نبرد در روز عاشورا، فرزند خردسالش حضرت علی اصغر شیرخواره (ع) مقابل دیدگان دشمنان بالا گرفت تا به جهانیان نشان دهد که دشمنانش چقدر بدخواه و خبیث هستند.

آیت الله حسینی توضیح داد که یزید بن معاویه می خواست به زور از امام حسین (علیه السلام) بیعت بگیرد تا ارکان حکومت خود را مستحکم کند، اما اوضاع آن طور که او می خواست پیش نرفت و وقتی اسیران وارد شام شدند، چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دادند و بطلان یزید و یارانش را برملا کردند.

وی بر اهمیت تداوم گرامیداشت کربلا به عنوان الگوی مبارزه حق و باطل در همه اعصار تاکید کرد و گفت: مسئله کربلا یک موضوع کاملا شیعی نیست، بلکه یک مسئله اسلامی و انسانی است.

وی تصریح کرد: امام حسین (علیه السلام) برای اصلاح امت جدش عازم شدند و شهادت ایشان، اسلام و دین را از خسران حفظ کرد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین مانور نیروهای عدالت خواه در برابر ظلم است، بر لزوم دفاع از مظلومان در سراسر جهان تاکید کرد.

وی با تشکر از مردم بحرین برای برگزاری این نمایشگاه، بر بصیرت و آگاهی صحیح آنها تاکید کرد و از خداوند خواست که همه مسلمانان را آزاد کند و سرزمین آنها را از شر مستکبران و یاوران آنها پاک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha