دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
الرادود "فواز عبدالنبي" البحريني

حوزه/ مقامات بحرینی مداح اهل بیت (علیهم السلام) «فواز عبد النبی» را که مشمول عفو سلطنتی شده بود، به دلیل اهدای ثواب زندان به رهبر جمهوری اسلامی ایران، دوباره دستگیر کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پایگاه الکترونیکی مرآة البحرین نوشت: دیروز یکشنبه ۱۸ شهریور، دادستانی عمومی بحرین، مداح اهل بیت (علیهم السلام) «فواز عبدالنبی حبیب حسین» را که مشمول عفو سلطنتی شده بود به خاطر جمله‌ای کوتاه که دقایقی پس از آزادی به زبان راند، برای تحقیق و بازجویی به مدت ۹۰ روز بازداشت کرد.

فواز عبدالنبی در سخنانی پس از آزادی گفته بود: «ثواب حبس خود را به ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای (دام ظله) و رهبران و دلاوران محور مقاومت، اساتید برجسته، علمای عامل و مجاهدان قهرمان در این کشور پاک تقدیم می‌کنم.»

مقامات بحرینی این مداح را سال ۲۰۱۸ میلادی دستگیر کردند و دادگاه بحرین او را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

همچنین سرویس‌های امنیتی بحرین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ "حسین ابراهیم علی عبد الحسن القافوذ" را دو روز پس از آزادی در چارچوب عفو سلطنتی دوباره بازداشت کردند.

اهدای ثواب زندان به مقام معظم رهبری موجب بازداشت مجدد زندانی آزاد شده در بحرین شد

بازداشت وی به خاطر این بود که پس از آزادی گفته بود: «ما به برکت خون شهدا اینجا هستیم و یک کلمه می‌گویم و آن این است که راه شهدا را تا آخرین نفس ادامه می‌دهیم.»

یک دادگاه بحرینی وی را پس از دستگیری به حبس ابد محکوم کرده بود و او روز پنج شنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) ضمن عفو سلطنتی آزاد شد.

شایان ذکر است حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، روز چهارشنبه ۱۴ شهریور با صدور فرمانی، ۴۵۷ محکوم را عفو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha