جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، به عوامل معنوی گسترش روزی پرداخت و آن ها را نیکی به خانواده، زیارت امام حسین(ع)، سحر خیزی برای طلب روزی، تدبیر و مدیریت مالی و دعا برای برادران برشمرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه ایراد شد، به عوامل معنوی گسترش روزی پرداخت و آن ها را نیکی به خانواده، زیارت امام حسین (علیه السلام)، سحر خیزی برای طلب روزی، تدبیر و مدیریت مالی و دعا برای برادران برشمرد.

وی به زیارت حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در سالروز رحلت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و گفت: این زیارت که شمار زائران به ۵ میلیون نفر رسید، بدون مشکل و بدون هیچ مانعی انجام شد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: در اینجا این سؤال مطرح می شود، چرا در هنگام رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به زیارت حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) مشرف می شویم؛ زیرا روایات می فرمایند که آنها یک نور هستند و در قرآن کریم در آیه مباهله خداوند متعال بر این ارتباط تأکید کرده است، پس هر کس حضرت امیرالمومنین (ع) را زیارت کند، مثل این است که پیامبر اکرم (ص) را زیارت کرده باشد.

وی در خصوص مسائل داخلی عراق اشاره کرد: با شروع سال تحصیلی جدید، از تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای بازگشت درس اخلاق برای پایه اول دبستان، پایه اول راهنمایی و چهارم راهنمایی استقبال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha