یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: ایران محور حرکت جهانی به سوی پیروزی دین، باقی خواهد ماند و تا زمانی که با اسلام باشد در همه شرایط در کنار آن خواهیم بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد گفت: دولت عراق پس از اینکه اکثریت نمایندگان پارلمان به تعیین روز غدیر به عنوان روز ملی و تعطیل رسمی رأی دادند، آن را تعطیل رسمی و روز ملّی اعلام کرد، اما متاسفانه دولت کردستان آن را نپذیرفت.

وی افزود: ما از دولت اقلیم کردستان می خواهیم که با توجه به اینکه دولت اقلیم کردستان تابع دولت مرکزی است، رسما از مردم و دولت عراق عذرخواهی کند؛ زیرا موضع آنها یک موضع غیرقانونی است.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: همچنین نشانه وفاداری به شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) نیست که دولت اقلیم کردستان این تصمیم را بگیرد، چرا که شیعیان در همه بحران ها در کنار آنها ایستاده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: امروز انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و خوانش ما از شرایط، استحکام موضع ایران، عزم و آگاهی ملّت ایران و شکست همه توطئه ها علیه ایران است.

وی در همین راستا افزود: ایران محور حرکت جهانی به سوی پیروزی دین، باقی خواهد ماند و تا زمانی که با اسلام باشد در همه شرایط در کنار آن خواهیم بود.

خطیب جمعه نجف اشرف درخصوص انتخابات آمریکا گفت: نبرد انتخاباتی در آمریکا بین ترامپ و بایدن در جریان است که بایدن اخیراً اعلام کرد که ما باید حماس را همانطور که بن لادن را کشتیم، از بین ببریم.

وی خطاب به بایدن گفت: حماس مظهر اوضاع اسلامی در جهان و پروژه ای اسلامی است و همه شاخص ها حاکی از نابودی اسرائیل در این نبرد است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص فعالیت های اسرائیلی هشدار داد و گفت: فعالیت های رژیم اسرائیل حکایت از تلاش برای حمله به لبنان دارد و موضع ما این است که مقاومت اسلامی در مقابل هیچ تجاوزی بیکار نخواهد ماند و ما رژیم اسرائیل را از انجام هرگونه حماقت برحذر می داریم.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی، سخنان خود را در خصوص عید غدیر آغاز کرد و گفت: غدیر آخرین حلقه از سلسله حلقه های ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) است، به گونه ای که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از بیان فضایل و نقش امام علی (ع)، برای تأکید عملی بر ولایت حضرت امیرالمومنین (ع) و اثبات جایگاه ایشان، در حجة الوداع در روز غدیر، آن حضرت را به جانشینی معرفی کرد.

وی پس از قدردانی از موکب های حسینی، آستان مقدس علوی، نیروهای امنیتی و مردم عراق برای موفقیت در برگزاری زیارت میلیونی در روز غدیر، گفت: عید غدیر، روز تجدید بیعت با حضرت امیرالمومنین (ع) است، امّا آنچه بیش از آن از ما انتظار می رود این است که از اخلاق حضرت امیرالمومنین (ع) و زهد، ایثار و شجاعت و مواضع آن حضرت الگو بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha