یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
السيد صدر الدين القبانجي | سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، گفت: ما شاهد اولین سالگرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته هستیم، زمانی که اسرائیل تصمیم گرفت غزه را کاملاً محو کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه نجف اشرف ایراد کرد، گفت: ما شاهد اولین سالگرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته هستیم، زمانی که اسرائیل تصمیم گرفت غزه را کاملاً محو کند و عملاً شروع به بمباران، نابودی و پیشروی های زمینی کرد.

وی افزود: اکنون در دومین سال طوفان الاقصی هستیم که تعداد شهدا به ۴۱ هزار شهید رسیده است اما نتایج آن بدین شرح است؛ اول اینکه اسرائیل نتوانست مقاومت و غزه را از بین ببرد، دوم شکست جامعه بین الملل در نابودی مقاومت، سوم افزایش آگاهی اسلامی و جهانی علیه اسرائیل، چهارم شکاف و اختلافات درون رژیم صهیونیستی، پنجم کنار رفتن نقاب دنیای غرب و ادعای حقوق بشر و آزادی ملّت ها، ششم ورود ایران، عراق، لبنان و یمن به خط مقاومت، هفتم اوج گیری محور مقاومت و هشتم اینکه ضربات ایران ثابت کرد که اسرائیل یک خانه شیشه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص آیت الله سیستانی گفت: اسرائیل حضرت آیت الله سیستانی را هدف ترور قرار داد، در حالی که می دانست که این شخصیت برافراشته کننده پرچم صلح و انسانیت است.

امام جمعه نجف اشرف افزود: این موضوع نشان می‌دهد که اسرائیل یک گروهک تروریستی است و ما در حالی که این اقدام را محکوم می‌کنیم، به رژیم غاصب نسبت به هرگونه تجاوز به عراق هشدار می‌دهیم؛ زیرا این امر رسماً عراق را در خط مقاومت قرار می‌دهد.

وی در خصوص پایان حضور نیرو های بیگانه در عراق گفت: در تاریخ ۱۰/۲۷، تاریخ پایان کار نیروهای بیگانه (ائتلاف بین المللی) در عراق است و ما نسبت به تعلل و عدم پایبندی به قرارداد و تغییر هویت و عنوان قرارداد به طوری که نیروهای خارجی خارج نشوند و نیروهای آمریکایی باقی بمانند، هشدار می دهیم.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: «فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی ومن أحبها فقد أحبنی ومن سرها فقد سرنی».

وی با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید:«إن کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله»، گفت: صحبت در اینجا در مورد عشق متقابل انسان و خداوند متعال است و عشق به خدا به معنای عشق به اولیای خدای متعال و در نتیجه عشق به مؤمنان و عشق به انسانیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha