یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی  نویسنده تمام نهج البلاغه

حوزه / حجت الاسلام موسوی گفت: امروز لبنان در عین حالی که مسئول حفاظت از سرزمین خودش است، سنگری برای حفاظت از جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید صادق موسوی محقق و نگارنده کتاب "تمام نهج البلاغه"، در مراسم اختتامیه سی ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، اظهار داشت: ارتباط بین قرآن صامت و قرآن ناطق را باید همیشه در نظر بگیریم، مطالعه قرآن کریم در بین مسلمانان تأکید زیادی شده است.

وی با اشاره به کلام حضرت علی(ع)، ایشان و اهل بیت(ع) را مترجم و مفسر قرآن کریم دانست و گفت:اگر کسی بخواهد به قرآن تمسک بجوید باید به ترجمان و مفسران آن نیز که ائمه اطهار(ع) هستند رجوع کند.

وی در ادامه به حوادث لبنان و حضور خود در این کشور اشاره کرد و یادآور شد: من آخرین نفر بودم که سوار هواپیما شدم و بعد از چند دقیقه فرودگاه بیروت توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در حال حاضر رژیم غاصب اسرائیل تمام لبنان را بمباران می‌کند، ادامه داد: بیش از ۵۴ سال است در لبنان فعالیت می‌کنم و تمام جنگ‌های لبنان را به شکل‌های مختلف از نزدیک شاهد بوده‌ام، کثیف‌ترین جنگ نظامی و نامتعارف، همین جنگ فعلی اسرائیل غاصب در لبنان است که بمباران روی ساختمان‌های بتنی لبنان انجام می‌دهد به طوری که دیگر ساختمان قابل بهره برداری نیست.

وی به تشریح اثرات انقلاب اسلامی در شکل‌گیری حزب الله لبنان پرداخت که اوج فعالیت آن در حرکت سید حسن نصرالله بود، خاطرنشان کرد: لبنان قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن بسیار متفاوت است، در بین شیعیان لبنان وقتی اسرائیل غاصب به این کشور حمله کرد برخی به مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی اعتقاد نداشتند، وقتی در سال ۱۹۸۲ میلادی حزب الله لبنان تاسیس شد و سازمان آزادی بخش فلسطین ذلیلانه از بیروت خارج شده بود، یک حالت سرخوردگی شدیدی در تمام جامعه لبنان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در آن روزها به عنوان مسئول هماهنگی تبلیغات جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه حضور داشتم، ابراز کرد: در آن برهه و در چنین شرایطی راهپیمایی قدس را در این منطقه برگزار کردم، خیلی از افرادی که اعتبار داشتند می‌گفتند کسی نمی‌آید که با همکاری انجام شده، شرایط متفاوت شد و چنین حوادثی زمینه ایجاد حزب الله در لبنان را ایجاد کرد.

نگارنده کتاب "تمام نهج البلاغه" اظهار کرد: جوانانی که از روستاهای مختلف کنار هم جمع شده بودند و احساس می‌کردند می‌توانند با اسرائیل غاصب مقابله کنند، نمونه فعالیت‌های آنها عملیات‌های شهادت طلبانه است که به پایگاه‌های آمریکایی، فرانسوی و اسرائیلی حمله می‌کردند.

وی با بیان اینکه جوانان سرخورده دیروز لبنان، با جنبش مقاومت حزب الله لبنان امروز در دنیا در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و تحول عظیمی در عرصه بین الملل به ویژه دنیا اسلام ایجاد کرده‌اند، گفت: رژیم غاصب اسرائیل در سال ۲۰۰۶ با هدف ترور سید حسن نصرالله با استفاده از موشک‌های نقطه زن به ساختمانی در لبنان می‌زند، با تصور اینکه در طبقات زیر زمینی سید مقاومت حضور دارد که موفق به ترور رهبر حزب الله نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در حالی در دو هفته اخیر اسرائیل ساختمان‌های لبنان را در شهرهای مختلف بمباران می‌کند که دیگر لبنانی‌ها از اسرائیل غاصب هراسی ندارند و با مقاومت مردم لبنان، حزب الله و ارتش تا امروز رژیم غاصب اسرائیل نتوانسته حتی یک وجب از این خاک را غصب کند.

وی تأکید کرد: لبنان سنگر اول دفاع از جمهوری اسلامی ایران است و در نتیجه فضای عمومی ایران باید بیشترین واکنش را نسبت به شهادت سید حسن نصرالله داشته باشد، چهره‌های مختلف در فضای عمومی هنوز نتوانستند موقعیت ایران و حفاظت از این کشور اسلامی را برای مردم روشن کنند که این نیاز به تبیین دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز لبنان در عین حالی که مسئول حفاظت از سرزمین خودش است، سنگری برای حفاظت از جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه حجت الاسلام موسوی در گفت‌وگوی با خبرنگار حوزه در پاسخ به نقش نخبگان و حوزویان در تبیین امروز جبهه مقاومت به مردم ایران اسلامی، ابراز کرد: اگر حوزه، علما و روحانیون نبودند، این جهاد با اسرائیل رنگ اعتقادی پیدا نمی‌کرد، به عبارت دیگر تا قبل از انقلاب اسلامی اگر کسی می‌خواست جنبش مبارزه با اسرائیل داشته باشد، باید غیر دینی عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی افرادی که می‌خواستند با اسرائیل مبارزه کنند باید به دنبال گروه‌های کمونیستی می‌رفتند، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور علما و روحانیت، جوانان لبنان و فلسطین را به جهاد کشاندند و به جهاد رنگ اعتقادی داد.

وی تصریح کرد: امروز باید جایگاه و نقش حوزویان وحوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی را تبیین کرد تا نسل جدید که قصد دارد با دشمن مبارزه کند اما در عین حال می‌خواهد مومن و مجاهد باشد را به درستی این تفکرات را تلفیق کند، زیرا اگر کسی می‌خواهد جهاد کند باید عقیده و دین داشته باشد، علاوه بر آن فرد متدین باید تفکر جهادی نیز داشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha