یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
محلات

حوزه / حجت‌الاسلام مقدسی گفت: متقین دارای فضائل و برتری‌های بسیاری هستند، آنان در همه امور میانه رو و همیشه تعادل را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه محلات نشست اخلاق عمومی با استقبال خواهران طلبه در منزل حجت الاسلام مقدسی موسس این مدرسه علمیه به منظور تجلیل از مقام والای علمای پیشکسوت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مقدسی در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به خواهران طلبه، اظهار داشت: قدر چادر خود را بدانید که میراث حضرت زهرا(س) است و سپری برای شما در برابر بلاها و آفات روزگار است.

وی به بررسی خطبه متقین پرداخت و گفت: خداوند در حالی مردمان را خلق کرد که هیچ نیازی به اطاعت از خود نداشت، اطاعت آدمی تنها به منغعت خود او است.

موسس مدرسه علمیه فاطمیه محلات، تصریح کرد: هیچ عزتی برای انسان بالاتر از اطاعت از پروردگار نیست، خدا است که بندگان را عزت و بزرگی می‌دهد.

وی یادآور شد: متقین دارای فضائل و برتری‌های بسیاری هستند، آنان در همه امور میانه رو هستند و همیشه تعادل را رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مقدسی به فرازی از این خطبه اشاره کرد که امام علی(ع) می‌فرمایند: صبروا ایاما قصیره...همواره باید بر این دو روز دنیا صبر داشته باشید نه به خوشی آن دل ببندید و نه از ناکامی آن دلسرد شوید، ابراز کرد: صبر بر مصائب در این عمر کوتاه، کمال و خوشبختی ابدی را برای شما به همراه دارد.

حجت‌الاسلام مقدسی به صفات متقین در ارتباط با خدا اشاره کرد و گفت: از جمله این صفات، نماز شبانه همراه با تلاوت قرآن، تاثیر قرآن بر جان آن‌ها، خشوع در عبادات و شکرگزاری در طول شبانه روز می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha