شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 12, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مطهری گفت: مکاتب دست ساز انسان، مشکل افراط و تفریط دارند زیرا سلیقه‌ای بوده و بر اساس نیازهای کاذب ساخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل روز شنبه در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تکبر در زندگی انسان، سم بوده و ایجاد طمع می‌کند، همین غرور و طمع است که انسان را برده خود قرار داده و تا جهنم هدایت می‌کند، حتی حضرت آدم(ع) نیز در دام همین طمع افتاد و زمینی شد.

وی تاکید کرد: باید حریم‌ها را رعایت کرد، اسلام برای همه مسائل اجتماعی و زندگی بشری حدود تعریف کرده و همه را به برای رعایت این حدود توصیه کرده است.

وی ادامه داد: حسد، سم مهلک دیگری است که انسان را از انسانیت دور می‌کند، در حالی که نیاز انسان به مادیات به اندازه کفاف، کافی بوده و تکبر و حسد، او را در شناخت حدود به مخاطره می‌اندازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اسلام ناب برخلاف برخی مکاتب، افراط و تفریط ندارد، خاطرنشان کرد: مکاتب دست ساز انسان، مشکل افراط و تفریط دارند زیرا سلیقه‌ای بوده و بر اساس نیازهای کاذب ساخته شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری، خاطرنشان کرد: مستکبر، کسی است که تکبر و خودبرتر بینی دارد و مردم را مجبور به اطاعت از خود می‌کند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان و اینکه برخی تفسیر درستی از آن ندارند، یادآور شد: به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود، زیرا در آن مکان جاسوسی اتفاق می‌افتاد و اقداماتی علیه ایران انجام می‌گرفت، بر این اساس ایستادگی در مقابل استکبار، یک وظیفه است.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به رخدادهای یوم الله ۱۳ آبان، اظهار کرد: این روز سالگرد سه رویداد مهم تبعید امام(ره)، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ بوده که هر یک در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش خاصی داشتند و هویت هر سه این رویدادها، مبارزه با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام اسکندری، تأکید کرد: راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال با توجه به جریاناتی که در منطقه رخ می‌دهد و جنایات رژیم صهیونیستی، نسبت به سال‌های گذشته اهمیت دوچندانی دارد.

وی بر لزوم تبیین جریانات این روز به خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دستگاه‌ها برای جوانان تاکید کرد.

حجت الاسلام اسکندری یادآور شد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال از ساعت ۱۰ صبح از محلات، مساجد و مدارس آغاز شده و تجمع اصلی ساعت ۱۱ در سنگفرش مصلی تبریز خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha