یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ سید حسن نصرالله با اشاره به پایان حیات آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه گفت: باید حجم دستاوردها و پیروزی‌هایی را که تا امروز تحقق یافته و در طول ده‌ها سال متراکم شده را به‌خوبی بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با بیان اینکه این کنفرانس از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این جمع پرشمار از خانواده‌ شهیدان مجاهد از همه‌ عرصه‌ها و کشورهای مختلف جبهه‌ مقاومت در هدف، مسیر، جهاد عظیم و فداکاری گران‌بهاترین دارایی‌ها، با یکدیگر مشترک‌ هستند.

وی در ادامه افزود: همان‌گونه که خداوند در سوره آل‌عمران می‌فرماید، شهیدان ما زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و به فزون‌بخشی‌های خداوند شادمان‌ هستند و اطمینان داریم که در آن جهان در آرامش، شادکامی و صلح‌ هستند.

سید حسن نصرالله‌ تصریح کرد: از سوی دیگر دستاوردهای شهدای مدافع حرم و خونشان مقابل ما حاضر است و هر روز شاهد دستاوردهایی همچون پیروزی‌ها، آزادسازی، آزادی، آبرو، عزت، حق حاکمیت، توان پایداری و بازدارندگی در مقابل دشمن، دفاع از ملت‌ها و اماکن مقدسمان هستیم، همه‌ این‌ها نشان می‌دهد این خون‌ها بر شمشیر طاغوت، زورگویان و اشغالگران پیروز شده و شهیدان بزرگوار ما هر دو سرنوشت نیکو یعنی پیروزی و شهادت را هم زمان محقق ساخته‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار کرد: همچنین همگی ما در کنار شهیدانمان و دستاوردهایشان به خانواده‌های ایشان مفتخریم، خانواده‌هایی که از دست دادن عزیزانشان را با صبر جمیل، تسلیم کامل در برابر مشیت الهی، رضایت به تقدیر او و افتخار به گزینش این عزیزان به‌عنوان شهید از سوی خداوند طی کردند.

وی تصریح کرد: این منش ایمانی، جهادی و معنوی فوق‌العاده‌ خانواده‌های شهید همواره برای بسیاری افراد، یک انگیزه‌ قدرتمند برای پایداری و ایستادگی و همچنین منبعی برای روحیه‌ قوی افراد حاضر در میدان و صحنه‌ نبرد بوده است، چرا که این افراد پس از توکل بر خداوند متعال، به روحیه، توان معنوی، بصیرت، اراده و عزم متکی هستند.

سید حسن نصرالله، با بیان اینکه باید حجم دستاوردها و پیروزی‌هایی را که تا امروز تحقق یافته و در طول ده‌ها سال متراکم شده را به‌خوبی بشناسیم، با اشاره به جان‌فشانی‌های شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای جنبش‌های مقاومت در فلسطین اشغالی به خصوص نوار غزه، لبنان، یمن و عراق، خاطرنشان کرد: این دستاوردها و پیروزی‌ها امت ما را در مسیر پیروزی بزرگ و نهایی یعنی آزادسازی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و آزادسازی سراسر منطقه‌مان از هژمونی و سلطه‌ی آمریکا قرار داده‌اند.

وی ابراز کرد: این پیروزی نهایی که به آن چشم دوخته‌ایم، نیازمند ادامه‌ عمل و جهاد خستگی‌ناپذیر و طبیعتاً زمان است، همچنین نیازمند آن است که بسیار به وعده‌ الهی در زمینه‌ پیروزی و غلبه‌ مؤمنان صادق و مجاهد و به خیر عظیم موجود در مردان، زنان، کودکان و بزرگسالان ملت‌هایمان اطمینان و یقین داشته باشیم، این نیازمند وحدت و انسجام ما است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هیچ‌کس پس از همه‌ این جان‌فشانی‌ها حق ندارد تردید کند، خسته شود یا توقف کند، روح و خون پاک شهیدانمان همواره ما را ندا می‌دهد که راه ایشان را ادامه دهیم و هدف‌هایشان را محقق سازیم و ان‌شاءالله توان این امر را داریم.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های مظلوم منطقه از سوی شیطان بزرگ، صهیونیست‌ها و دست‌نشانده‌ها و مزدورانشان مورد ظلم قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت بزرگ الهی یعنی جمهوری پربرکت اسلامی ایران و نظام مقدس و ملت وفادار و فداکارش و وجود این رهبر بزرگ، شجاع، حکیم و تأییدشده حضرت آیت‌الله امام سید علی خامنه‌ای برخورداریم، امامی که امروز پرچم دفاع از امت و اماکن مقدس و کرامت آن را در برابر همه‌ مستکبران، غاصبان و متجاوزان بر دوش دارد.

وی در پایان این پیام دیدار امروز را بیعتی تازه از سوی خانواده‌ شهیدان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز ملت‌های ستمدیده و جنبش‌های مقاومت در همه‌ میدان‌ها پس از خداوند متعال به این پشتیبان قدرتمند و مستحکم و امانت‌دار متکی هستند، پشتیبانی که نه‌تنها برادر و دوستانش را تنها نمی‌گذارد، آنان را نمی‌فروشد، به ایشان خیانت نمی‌کند و دست از یاری او بر نمی‌دارد، بلکه فرماندهان بزرگش، جان‌هایشان را در این راه فدا می‌کنند، چنان‌که درباره‌ فرمانده عظیم و تاریخی، شهید حاج قاسم سلیمانی و برادران بزرگوارش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله فرماندهانی همچون شهیدان زاهدی، حجازی، همدانی، موسوی، ایرلو و رحیمی رخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha