یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
رضا نقی‌زاده

حوزه/ نقی‌زاده گفت: باید با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به بهترین شکل به نسل جوان و دانشجویان منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، رضا نقی‌زاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت که در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد موضوع محتوا است، اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به بهترین شکل به نسل جوان و دانشجویان منتقل کنیم.

نقی‌زاده در حوزه اساتید گفت: باتوجه یه اینکه با الزامی شدن درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت گستره این درس ملی شده باید ساز و کار تامین استاد کشوری شود؛ در مورد اساتید این رشته حتما باید با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هماهنگ شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه علاوه بر شیوه های نوین در ارائه درس باید از اساتید جوان استفاده کنیم، افزد: با توجه به موضوعات دفاع مقدس ۱۶ جلسه دو ساعتی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس کفایت نمی‌کند و اسایتد دانشگاه‌ها با تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و درک صحیح از واقعیت‌های دفاع مقدس مباحث مهم را به دانشجویان منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: موزه‌های دفاع مقدس ظرفیت عظیمی در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارند و اساتید دانشگاه باید بازدیدها را جدی بگیرند؛ همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در کنار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا از ظرفیت راهیان نور استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha