یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
سرتیپ یعقوب زهدی

حوزه/ سردار زهدی با تاکید بر اینکه دنیا ملت‌ ما را با دفاع مقدس می‌شناسند و این هویت باید به دانشجوی فعلی منتقل شود، گفت: باید شبهاتی را که دشمن درباره دفاع مقدس ایجاد کرده از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار سرتیپ یعقوب زهدی، استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت که در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه درس علوم و معارف اسلامی به همت شهید «سوداگر» از سال ۸۷ تصویب شد اما به صورت اختیاری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد و در یک مقطع بنا به دلایلی متوقف شد، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته و پیگیری‌هایی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس انجام داد، تدریس این درس در دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و توسط آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی ابلاغ شد.

سردار زهدی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم پس از الزامی شدن این درس، جذب اساتید است، گفت: در همین راستا کمیسیونی با حضور پیشکسوتان ارتش، سپاه و فراجا تشکیل شده است؛ درس دفاع مقدس گرایش به سمت تربیت دارد تا آموزش و استادمحور است تا جزوه‌محور.

این استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت افزود: در واقع استاد علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت اول باید فرهنگ دفاع مقدس را در خود نهادینه کرده باشد تا بتواند آن را به خوبی به دانشجویان و نسل جوان عرضه کند.

وی با بیان اینکه درس دفاع مقدس صرفا روایت یک جنگ نیست، گفت: باید سعی کنیم تصویری درست از دفاع مقدس به دانشجو ارائه دهیم چرا که دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما است و باید به خوبی نقش ملت ایران در دفاع مقس برای نسل جوان تبیین شود.

سردار زهدی با تاکید بر اینکه دنیا ملت‌ ما را با دفاع مقدس می‌شناسند و این هویت باید به دانشجوی فعلی منتقل شود، خاطرنشان کرد: باید از فرصتی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم تا شبهاتی که دشمن ایجاد کرده را از بین ببریم و بتوانیم دانشجویان را در برابر دشمن‌ تقویت کنیم.

این استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه باید بتوانیم سبک زندگی رزمندگان و ارتباط بین آن‌ها را با توجه به تنوع فرهنگ‌ها به دانشجویان بیاموزیم، بیان کرد: دفاع مقدس فقط هشت سال نبود بلکه تاکنون ادامه پیدا کرده است و عملیات وعده صادق یکی از نمونه‌های تداوم دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha