یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حداد عادل

حوزه/ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: باید طرح نویی در جهان افکنده شود. انقلاب اسلامی اهمیتش در این است که می‌تواند منادی این حرف نو باشد. خدا را باید دوباره به صحن جامعه و عالم سیاست و حکومت برگرداند و خدا را پشتوانه اخلاق قرار داد. در دنیایی که خدا نیست هر کاری مجاز است. انقلاب اسلامی خدا را از کلیساها بیرون و به صحن جامعه آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم گرامیداشت «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» که به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت و سالروز تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: من شاهد به وجود آمدن و بالیدن و رشد این سازمان بوده ام. شهید رئیسی به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعتقاد داشت و از این سازمان حمایت جدی کرد.

وی گفت: بنیاد سعدی را با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی راه اندازی کردیم و بنیاد سعدی خود را از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدا نمی‌داند.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ خانمان‌سوز در غزه گفت: ۷۵ سال پیش عده‌ای از آن سر دنیا به فلسطین آمده و این سرزمین را با حمایت دولت‌های آمریکا و انگلیس غصب کردند و همه روزه مردم مظلوم فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: اشغالگران با شعار "مردم بی سرزمین، سرزمینی بی مردم" کشور فلسطین را اشغال کردند. فلسطین با تاریخ و تمدنی و فرهنگی عظیم خود از نظر پشتیبانی بین المللی مردمی بی سرزمین است.

وی با بیان اینکه داستان غزه یک امتحانی برای انسان و جهان امروزی است، اظهار داشت: بسیاری از کشورها در موضوع غزه با همه فلسفه‌ها و معیارهایی که وضع کردند و پشتیبانی سازمان‌های بین المللی مردود شدند. این جهان در اتفاقات غزه شرمنده تاریخ است و به هیچ کدام از اصولی که از آن دم زدند پایدار و وفادار نماندند.

حداد عادل با بیان اینکه دنیا به یک فکر نو و فرهنگ نو و به یک حرف متفاوت احتیاج دارد، افزود: حرف‌هایی که بعد از جنگ جهانی دوم و دوره رنسانس زدند همه این‌ها حاصل جمعش این بوده که خدا را کنار گذاشته و انسان را جای آن بگذارند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار داشت: باید طرح نویی در جهان افکنده شود. انقلاب اسلامی اهمیتش در این است که می‌تواند منادی این حرف نو باشد. خدا را باید دوباره به صحن جامعه و عالم سیاست و حکومت برگرداند و خدا را پشتوانه اخلاق قرار داد. در دنیایی که خدا نیست هر کاری مجاز است. انقلاب اسلامی خدا را از کلیساها بیرون و به صحن جامعه آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha