یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ایران در بهترین جایی که باید قرار بگیرد، قرار گرفته است و پس از طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق دوست و دشمن ایران را ستایش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم گرامیداشت «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» که به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت و سالروز تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: تعریف از شهید رئیسی که همه به فضائل ایشان مشرف هستند کار دشواری است. شهید رئیسی از کسانی بود که علاوه بر حیات پربرکت، شهادت پرثمری داشت. از جمله این برکات نزدیکی ملت و دولت بود و این پروژه ملت و دولت که توسط رسانه‌های غربی تبلیغ می‌شد با شهادت ایشان برطرف شد.

وی افزود: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند که علیرغم دلخوری‌ها آنجایی که باید در میدان باشند، حضور دارند. انتخابات اخیر هم نشان داد علیرغم سیاه نمایی‌ها مردم در صحنه بودند. اگر هجم سیاه نمایی‌ها را در برابر حضور مردم تصویر کنید، متوجه خواهید شد که این حضور موفقیت آمیز بوده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه یکی از برکات شهید رئیسی همبستگی جهانی با ایران اسلامی بود، افزود: میزان همدردی و همراهی دولت‌ها در پی شهادت رئیس جمهور به اندازه‌ای بود که رسانه‌های غربی را هم به بیان این حقیقت واداشت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور تاکید کرد: ایران در بهترین جایی که باید قرار بگیرد، قرار گرفته است و پس از طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق دوست و دشمن ایران را ستایش می‌کنند.

وی با اشاره به گفتگو با جمعی از فرهیختگان یونانی اظهار داشت یکی از آن‌ها خطاب به من گفت: "امروز انسانیت مدیون جمهوری اسلامی ایران است. " این جمله خیلی سنگینی است. این جایگاهی که امروز ایران اسلامی دارد بی شک بخش جدی از خود را دولت‌های اخیر مرهون مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهید رئیسی است.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی ولایت‌مداری و تکلیف‌مداری ایشان بود. شهید رئیسی مایل نبودند که از آستان قدس رضوی جدا شوند. تعبیر ایشان این بود که من در بهشت بودم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ولایتمداری شهید رئیسی در جای جای دوره سه ساله ریاست جمهوری به خوبی دیده می‌شد. در خدمتگزاری و مظلومیت بسیاری ایشان را به شهید بهشتی تعبیر می‌کنند که تعبیر درست است.

وی گفت: دکتر رئیسی اهتمام ویژه‌ای به حوزه دیپلماسی فرهنگی داشتند و اهتمام جدی نسبت به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور با اشاره به سالروز تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این سازمان برای انسجام امور فرهنگی بین المللی و ایجاد قرارگاه مشترک امور فرهنگی بین المللی در کشور تاسیس شده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله تسخیری موسس سازمان اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان زبان گویای اسلام و تشیع بودند.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای قرارگاه شدن و انسجام فعالیت‌های فرهنگی در سه دهه گذشته تلاش‌های شایسته‌ای انجام داده است، گفت: دیپلماسی فرهنگی قدرت نرم کشورهاست و هر کشوری که دیپلماسی فرهنگی فعال‌تری دارد قدرتمندتر است. دیپلماسی فرهنگی هم اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند، هم امنیت‌زا است و از هر جهتی برای کشورها آورده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور افزود: ایران اسلامی در حوزه سخت بازدارندگی کافی دارد، اما در حوزه فرهنگی هنوز به قدرت نرم در جهان فاصله داریم. دیپلماسی فرهنگی اگر درست عمل کند اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: به موازات جریان تحریم در کشور ما یک جریان تحریف حقایق وجود دارد. اگر موفق شویم تحریف حقایق را با ارائه تصویر شایسته برطرف کنیم، قطعا تحریم‌ها نیز شکسته خواهد شد.

وی افزود: نگاه‌های جدیدی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل گرفته است. یکی از این نگاه‌ها توجه به حوزه غیردولتی و مشارکت مردمی و حلقه‌های میانی است. ظرفیت‌های بسیاری در کشور در حلقه‌های میانی وجود دارد که می‌توانند تاثیر مثبتی در عرصه بین المللی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، موضوع صادرات فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما موضوع صادرات فرهنگی را از بُعد اقتصادی نگاه نمی‌کنیم، احساس می‌کنیم هر چیزی اقتصادی شود به صورت طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مصمم هستیم در چارچوب نگاه بلند مقام معظم رهبری انسجام درستی به فعالیت‌های فرهنگی بین المللی بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha