دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
1

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان را از مصادیق مهم جهاد تبیین برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سرهنگ محمد حسن سلامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز عملیات کربلای یک با تأکید بر این که حقیقتاً امنیت و آسایش امروز را مرهون و مدیون ایثار و مجاهدت شهدا هستیم، اظهار داشت:مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نقطه عطفی در تاریخ ۱۵، ۱۶ ساله ارائه درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در کشور است، تا امروز که این درس اختیاری بود چیزی در حدود ۱۸۰ هزار نفر در استان مازندران آن را فرا گرفتند که بعضی از دانشگاه‌ها خوب همکاری کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران افزود: به طور میانگین در ۶۰ درصد دانشگاه‌های استان این درس ارائه شد و با توجه به ابلاغ جدید باید در تمام دانشگاه‌های مازندران از مهر امسال این واحد درسی ارائه شود که نیازمند همکاری نزدیک دانشگاه‌ها در ارائه این درس هستیم و هم اساتید استان باید تلاش مجاهدانه و مضاعف داشته باشند.

سلامی ادامه داد: امروز این آمادگی برای تعامل بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه‌ها وجود دارد که اعضای هیئت علمی فعالِ دارای شرایط لازم برای استاد درس دفاع مقدس شدن را دارند جذب کنیم و هم از بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت و افسران جوان در بعضی از مجموعه‌های نیروهای مسلح که تبحر و آمادگی دارند به عنوان استاد جدید درس دفاع مقدس جذب کنیم.

وی گفت: استان مازندران همچنین که در دوران دفاع مقدس درخشید و رزمندگان فداکارش در ۲۴ عملیات دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و خط شکن بودند امروز در ارائه درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها نیز پیشتاز باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به این که انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان از مصادیق مهم جهاد تبیین است، ابراز داشت: در شرایط فعلی که دشمن با تمام وجود اعتقادات جوانان ما را مورد هجمه قرار داده است انتقال معارف دفاع مقدس به دانشجویان فضیلت و کرامت به حساب می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha