دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
3

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان مازندران بر ضرورت طراحی الگوهای نوین علمی در امر مبارزه با اعتیاد در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، فریبا بریمان طی سخنانی در کارگاه آموزشی مشاوره فردی و خانوادگی در درمان اعتیاد با اشاره به شعار جهانی هفته مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ با عنوان «اولویت سرمایه گذاری؛ پیشگیری از اعتیاد»، اعتیاد را نمادی از آسیب‌های پنهان روحی، روانی، شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی دانست و ابراز داشت: آسیب‌های عاطفی دوران کودکی، عدم مهارت در مدیریت هیجانات دوران نوجوانی، اختلالات شخصیت، مشکلات خانوادگی، سبک فرزند پروری، افسردگی و... و. می‌تواند در به وجود آمدن اعتیاد نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: بهزیستی تنها دستگاه دولتی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در تمامی طیف پیشگیری اولیه، درمان، بازتوانی، کاهش آسیب اعتیاد و همچنین حمایت‌های اجتماعی، برنامه دارد و با تکیه بر دانش تخصصی سازمانی نقش مهمی در این حوزه‌ها ایفا می‌کند که همه این موارد نشان از اهتمام دولت در امر پیشگیری و درمان اعتیاد است.

بریمانی، با اشاره به این که سازمان بهزیستی را پرچمدار الگوهای نوین در حوزه درمان اعتیاد است، گفت: سازمان بهزیستی در عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد با طراحی الگوهای نوین و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تجربی، تمام تلاش خود را در زمینه کاهش آسیب اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی از بهبودیافتگان به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ مرکز درمان اعتیاد در سطح استان با نظارت بهزیستی مشغول ارائه خدمات به معتادین متقاضی درمان و همچنین بیماران معرفی شده از سوی دستگاه قضائی هستند، خاطرنشان کرد: این مراکز شامل؛ مراکز گذری کاهش آسیب و بازتوانی اعتیاد، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی، درمان سرپایی دارویی می‌باشد که از این تعداد ۴۸ مرکز در حال حاضر در قالب مراکز اقامتی درمان اعتیاد به ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه آموزش نقش بسزایی در ارتقاء عملکرد این مراکز در عرصه درمان اعتیاد دارد، گفت: به دنبال آن هستیم تا دانش و مهارت تمام کسانی که در حوزه درمان اعتیاد در مراکز فعال هستند را به روز رسانی کنیم و به همین منظور اقدامات متنوعی را برای بهبود عملکرد آنان تدوین کرده ایم که برگزاری این کارگاه یکی از این اقدامات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha