شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
3

حوزه/ استاندار مازندران، ارتقای سرمایه اجتماعی نظام را در سایه مشارکت و حضور مردم امکان پذیر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، یوسف نوری طی سخنانی در نشست هم اندیشی با گروه‌های مردمی اقشار تأثیرگذار و حلقه‌های میانی در راستای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات با بیان این که مسؤلیت ما تمدن سازی است و زمانی که رهبر معظم انقلاب بر عمق راهبردی تاکید دارند نشان دهنده این است که به مرحله تمدن سازی رسیده‌ایم، اظهار داشت: در این مرحله وظایفی داریم که نشان دهنده نحوه حکمرانی ما در نظام اسلامی است، حکمرانی که در دوران رهبری امام راحل سیاستمداران غربی را در حیرت فرو برده بود.

وی با اشاره به این که نخستین شاخصه شهید رئیسی ولایت پذیری ایشان بود، افزود: شهید رئیسی معتقد بود که ما یک فرمانده و دستور دهنده داریم ودر اقتدار کامل قرار داریم از این رو فرمانده میدان باید مشخص باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ساختار نظام انقلابی ما در دنیا متفاوت است، خاطرنشان کرد: نقش مردم در انقلاب ما بیش از انقلاب‌های دیگر دنیا بوده است و این نحوه حکمرانی و نگاه به مردم باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه حلقه‌های میانی فاصله حکمرانی با مردم را کاهش می‌دهند؛ افزود: این حلقه‌ها با افزایش ضریب نفوذ اجتماعی‌سازی سیاست‌ها در خدمت حکمرانی و نظام اسلامی قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که ارتقای سرمایه اجتماعی نظام با حضور مردم میسر می‌شود، گفت: در نظام اسلامی این مردم هستند که تحول ایجاد می‌کنند، کما این که در سیره امیرالمؤمنین (ع) نیز با حضور مردم است که عدالت تحقق پیدا می کند.

نوری با بیان این که تقویت حلقه‌های میانی برای نظام اسلامی اهمیت دارد، ادامه داد: توصیه می‌کنم در حلقه‌های میانی تولید علم و دانش را بومی کنیم و مبانی علمی و معرفتی باید تولید شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha