شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
مداح

مدرس دانشگاه و کارشناس مطالعات اجتماعی گفت: از جمله اولویت های جدی نظام آموزش و پرورش باید تلاش در جهت ارتقای سطح مهارت های زندگی دانش آموزان از طریق آموزش های کاربردی باشد.

مصطفی مداح‌نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ضعف مهارت های زندگی یکی از مشکلات جدی نسل جدید به شمار می رود، ابراز داشت: چه در نظام آموزش و پرورش و چه در عرصه های رسانه ای به خصوص رسانه ملی باید برای حل این مشکل برنامه ریزی هدفمندی و مستمری صورت گیرد به خصوص در سطح مدارس که آموزش های مربوطه می تواند به شدت مؤثر و کاربردی باشد.

وی افزود: از جمله آسیب های جدی نسل فعلی آن است که به لحاظ شخصیتی دچار ضعف‌هایی هستند که بخشی از ریشه این مشکل به درون خانواده و نوع تربیت والدین برمی‌گردد و البته در وهله بعد نیز شرایط اجتماع در شکل گیری این مسئله تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی نظام آموزش و پرورش و تقویت این موضوع، زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات جامعه است، اظهار داشت: گرچه بخش مهمی از وجود روحیه بی انگیزگی تحصیلی در بین دانش آموزان به‌خاطر تربیت نادرست آن هم در بستر خانواده و جامعه است، اما در عین حال نباید از بحث عدم کاربردی‌بودن محتوای آموزشی نیز غافل شد، کما اینکه یکی از الزامات تقویت امید تحصیلی در بین بچه‌ها، کاربردی بودن و کاربردی شدن مقوله آموزش است.

این مدرس دانشگاه بر لزوم اهتمام نسبت به آموزش مهارت های زندگی تأکید کرد و گفت: صدالبته برای تحقق این مهم نیاز به معلمینی داریم که خود مهارت های لازم را کسب کرده و در انتقال آن ها به نسل جدید موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع ما باید به گونه ای زمینه ها و بسترها را فراهم کنیم که دانش آموزان مهارت محور در جامعه ما رشد پیدا کنند و در این میان، معلمان مهارت محور و خلاق می‌توانند بیش از هر کس دیگری، در این رابطه الهام بخش بچه‌ها باشند. البته تحقق این مهم نیاز به ساختار منظم در نظام آموزشی کشور دارد و اینکه در عین توجه به مقوله آموزش از اهمیت بحث تربیت نیز غافل نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha