یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
کارگاه آسیب های اجتماعی

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: احترام و محبت بین والدین سبب کاهش آسیب‌ها و افزایش رزق و روزی و نورانیت در خانه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام عبداللهی، کارشناس مذهبی ظهر امروز در کارگاه آسیب‌های اجتماعی پایگاه حضرت ام البنین(س) شهرستان جم، اظهار داشت: تضاد و اختلافات طبقاتی هر جامعه، افراد را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که نمی‌توانند نقش‌های اجتماعی مناسب خود را بیابند و موجب اختلاف در هنجارهای اجتماعی می‌شود.

وی افزود: ستیزه هنجارهای اجتماعی، تفاوت معیارها را به وجود می‌آورد و عدم تعهد به معیارها و تردید در اصالت آنها، عدم پایبندی به قوانین را ایجاد می‌کند که این موضوع در جایگاه خود تضادهای اجتماعی را در حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه درون این تضاد، کشش به سمت انحرافات اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: اینجا نقش مادر و زن برای هدایت خانواده و جلوگیری از آسیب‌ها پررنگ است. گاهی قانع بودن و شکرگذار بودن جلوی خیلی از آسیب‌ها را می‌گیرد.

وی گفت: اختلافات زناشویی و نزاع پدر و مادر و بی‌احترامی و شکستن حرمت زن و مرد توسط طرف مقابل سبب می‌شود محیط خانواده برای تربیت فرزندان، ناامن و نامناسب شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: وقتی خانواده، کانون و محیط مناسبی برای زندگی نباشد، انسان سعی می‌کند بیشترین اوقات خود را در خارج از خانواده بگذراند و این کار ارتباط او را با دیگرانی که چون صیادان ماهری به دنبال شکار می‌گردند، زیاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها پس از شناخت مشکل شخص در نقش انسانی دلسوز ظاهر شده و برای فرار از این واقعیت تلخ، فرد را به سوی اعتیاد و دیگر انحرافات اجتماعی فرا می‌خوانند. هر چقدر ستیزه‌های خانوادگی بیشتر باشد، احتمال کشش به طرف انحرافات اجتماعی بیشتر است.

حجت‌الاسلام عبداللهی عنوان کرد: همراه و تکیه گاه بودن زن و مرد در تمام مسائل زندگی، محرم اسرار بودن، احترام و محبت بین والدین سبب کاهش آسیب‌ها و همچنین افزایش رزق و روزی و نورانیت در خانه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha