دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
ئد

حوزه/ حجت اسلام والمسلمین حسینی گفت: هر کس می‌خواهد در زندگی دنیایی‌اش کامیاب شود به والدینش خدمت کند، ضمن اینکه باید بدانید، والدین برای شما گنج هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در نخستین مراسم سالگرد ارتحال حجت الاسلام عباس نصیری امام جمعه سابق سفید شهر که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت شهادت گونه پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: اصالت خانوادگی، سلوک مردمی، کمک به فقرا، عالم دینی، امامت جمعه و معلمی از ویژگی‌های مهم مرحوم نصیری بود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مرحوم نصیری عالم دینی بود، گفت: پیامبراکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند اگر انسان می‌خواهد تا آخرین لحظه عمر خود با ایمان باشد و ایمان او به خدا قطع نشود و تداوم داشته باشد، باید خدا را تعظیم کند.

حجت اسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه سلوک مردمی از دیگر ویژگی‌های مرحوم نصیری بود، تصریح کرد: امام علی(ع) نسبت به تواضع و سلوک مردمی می‌فرمایند، مومن باید نسبت به همه مومنین متواضع باشد.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به ثواب خدمت به پدر و مادر، ابراز کرد: نسبت به پدر و مادر هم در روایات دستور ویژه داریم، هر کس می‌خواهد در زندگی دنیایی‌اش کامیاب شود به والدینش خدمت کند، ضمن اینکه باید بدانید، والدین برای شما گنج هستند.

حجت اسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: اگر دنیا و رضایت خدا را می‌خواهیم، باید به پدر و مادر خود احترام کنیم.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه، ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند، اگر ده نماز عید قربان از من گرفته شود، محبوب تر از این است که بدون عذر یک نماز جمعه از من گرفته شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha