یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
تصاویر/آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه برادران استان مرکزی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:دفاع از مرزهای اندیشه‌ای اسلام نیاز به تربیت و وجود فقهای دینی برجسته دارد که باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان مرکزی امروز با سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد.

امام جمعه اراک در این مراسم اظهارداشت: طلاب باید با توکل به خدا و توسلات و توجهات و دعاها، کار و تلاش بی‌وقفه را در راستای رسیدن به قله‌های رفیع علمی سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: خداوند با انقلاب اسلامی فرصتی به مذهب مقدس تشیع عنایت نموده تا مقدمات حکومت جهانی امام عصر(عج) را فراهم کند و باید از این فرصت استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دفاع از مرزهای اندیشه‌ای اسلام نیاز به تربیت و وجود فقهای دینی برجسته دارد که باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی افزود: روحانیان و عالمان دینی از سال‌های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده‌اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته‌اند و امروز نیز حوزه‌های علمیه باید با تمام ظرفیت در راستای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و گسترش اسلام فقاهت در جامعه تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می‌تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha