یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
کد خبر: 1181532
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
سلطان محمدی

حوزه / یک کارشناس سینما گفت: سینما باید شرایط یکسانی برای تمامی ژانرها داشته باشد تا فیلم‌های جدی و ارزشی قربانی نشوند.

حسین سلطان محمدی منتقد و کارشناس سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ساخت فیلم‌های امنیتی و اطلاعاتی جز الزامات تولید سینما و تلویزیون از گفت: اینکه بتوانیم به واسطه فیلم و سریال قدرت اطلاعاتی و امنیتی خود را ترسیم کنیم یک اتفاق خوب است که دستاوردهای استراتژیک به همراه دارد به همین دلیل برخی از نهادهای امنیتی و نظامی دنیا در زمینه ساخت این دست تولیدات، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه ما در این رابطه جدیت لازم را نداریم. بخشی از این کم‌کاری از آنجا نشئت می‌گیرد که نهادهای امنیتی اجازه فعالیت در این حوزه را به سینماگران نمی‌دهند درحالی‌که به یاد دارم در دهه ۶۰ این اتفاق رخ می‌داد چون دستگاه‌های اطلاعاتی خود با سینماگران جلسه گذاشته و سوژه‌هایی که قابل کار کردن بود را در اختیار کارگردانان قرار می‌دادند. این امر سبب ساخته شدن تولیدات خوبی شده بود البته خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کارهای امنیتی رخ داده است.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: مشکلات سخت‌افزاری، دیگر سختی‌های این دست تولیدات را رقم می‌زند به‌نحوی‌که فیلمسازی نظیر ابراهیم حاتمی‌کیا نیز برای ساخت اثری در این حوزه با مشکلات متعددی روبرو است پس ضروری می‌دانم در این رابطه مساعدت‌های لازم صورت گیرد چون عمده کارهایی که در این عرصه تولید می‌شود امکانات بسیاری را طلب می‌کند.

وی در ادامه این گفتگو درباره فیلم «قلب رقه» نیز چنین توضیح داد: این کار یکی از آثار خوب سینما در سال‌های اخیر است این کار دارای ضربه آهنگ و اکشن بسیار خوبی است. تیم بازیگری «قلب رقه» هم خوب انتخاب شدند. درباره کارگردانی این مجموعه نیز تاکید می‌کنم شاهد اتفاقات خوبی هستیم و این فیلم را می‌توان یکی از نمرات خوب خیرالله تقیانی‌پور (کارگردان فیلم) در کارنامه‌اش به حساب آورد.

سلطان‌محمدی در انتها تاکید کرد: این فیلم سینمایی در بحث اکران آنگونه که لازم است حمایت نمی‌شود. این مشکل سال‌هاست در سینمای ما وجود دارد و تنها فیلم‌های گیشه قادرند نمایش مطلوبی داشته باشد و فیلم‌های نظیر «قلب رقه» تنها با دو سانس نمایش در روز آنهم تنها در برخی سینماها به نمایش در می‌آیند البته انتظار نداریم این قبیل تولیدات فروش سینمای تجاری را داشته باشد اما می‌توان حداقل شرایط رقابت عادلانه‌ای ایجاد کرد.

انتهای پیا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha