یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس به مناسبت افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد به مناسبت افتتاحیه سال تحصیلی جدید ١۴٠۴ - ١۴٠٣ حوزه‌های علمیه پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

«یَرْفَعِ‌ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ» (مجادله/١١)

محضر مبارک اساتید گرامی، مدیران، کادر مدارس و طلاب معزز حوزه علمیه استان یزد

سلام علیکم

با شروع بهار علم و فضیلت نکاتی را به محضر شریفتان عرض می‌نمایم.

١. هرساله با شروع سال تحصیلی جدید روحی تازه بر پیکره مقدس سربازخانه امام زمان(عج) دمیده می‌شود، فرصتی مغتنم و نو برای تجدید پیمان با مولایمان تا بار دیگر دوشادوش هم با همتی مضاعف بایستیم و خدمتگزاری در ساحت مقدسش را به جای آوریم.

٢. همه کارگزاران این ساحت شریف و نیز فرزندان طلبه عزیزم باید خود را بیش از پیش به لباس نورانی ورع الهی ملبس سازند و جان خود را از هرگونه رذیله اخلاقی احتمالی بشویند و افسار نفس را با تلاوت قرآن، احادیث اهل بیت(ع) و کسب معرفت از محضر اساتید به دست گیرند و تهذیب را در همه امور خود حتی در طریق کسب علم، سرلوحه قرار دهند که عالم و هر آنچه که درآن است در مرعی و منظر خداوند حیّ و قیوّم است.

٣. برادران و فرزندان عزیزم، شروع سال تحصیلی جدید همواره مقارن است با شروع مجاهدت‌های علمی که فرصت مناسبی‌ست برای تأکید بر مراقبت نسبت به گرامیداشت سنت‌های حوزه‌های علمیه، چراکه علم آموزی در این عرصه فقط برای خداست و ما علم را نه برای کسب قدرت، مکنت، تشخّص، تبرّج و مخاصمه و نه حتی برای علم که فقط و فقط لله می‌آموزیم و آموزش می‌دهیم چراکه ما در راهی قدم نهاده‌ایم که راه انبیای الهی است که در ایفاء رسالت خود جز به خدا نمی‌اندیشیدند، آری، تهذیب نفس و تخلّق به اخلاق انبیای الهی هَمِّ دائمی همه ما حوزویان تا پایان عمر و لحظه شیرین شهادت خواهد بود. ان‌شاءالله.

۴. برادران و فرازندان عزیزم، در سال‌های اخیر به مدد مجاهدت‌ها و همکاری‌های خالصانه شما با معاونت‌ها و بخش‌های مختلف مدیریت حوزه علمیه استان یزد، دستاوردهای بسیاری به دست آمد و به ثبت رسید، اما آنچه که انتظار می‌رود این است که باید این نهضت ادامه داشته باشد تا ظهور مولایمان امام زمان(عج). ان‌شاءالله

در پایان، شروع سال تحصیلی ١۴٠۴-١۴٠٣ را به شما اساتید گرامی، مدیران و کادر محترم و طلاب معزز تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال دوام توفیقات الهیتان را تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمة الله

محمد شمس
مدیر حوزه علمیه استان یزد

١٨ شهریورماه ١۴٠٣

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha