سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
دوره تربیت مربی ممتحن

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم به میزبانی حوزه علمیه خواهران هرمزگان و با حضور طلاب حوزه‌های علمیه خواهران کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار می‌شود.

خانم زهرا محسن زاده معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم توسط معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان و با حضور ۲۵ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه(س) بندرعباس از ۲۰ تا ۲۲ شهریور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه این دوره سه‌شنبه ۲۰ شهریور ساعت ۷ تا ۸ صبح و اختتامیه پنجشنبه ۲۲ شهریور، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور حجت الاسلام رجبی معاون حوزه‌های علمیه خواهران و حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار می‌شود.

"دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم" در هرمزگان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان تأکید کرد: این دوره شامل ۳ واحد درسی وقف و ابتدا، تجوید، حُسن حفظ و قرائت صوت و لحن است و بازدید از پالایشگاه نفت ستاره جنوب بندرعباس تحت عنوان راهیان پیشرفت نیز از برنامه‌های جانبی این دوره برای شرکت‌کنندگان است.

وی اهداف برگزاری دوره تربیت ممتحن را شناسایی ممتحنین حفظ قرآن از میان طلاب، کادر و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، تربیت و توانمندسازی طلاب در زمینه کسب مهارت به عنوان ممتحن در عرصه حفظ و قرائت قرآن، توسعه فرهنگ انس دائمی با قرآن در مدارس علمیه خواهران و تامین داوران متخصص در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم به منظور برگزاری مسابقات استانی دانست.

محسن زاده اظهار کرد: توسعه و ترویج انس با قرآن در فرمایشات رهبر معظم انقلاب از طریق حفظ و تلاوت مستمر آن به عنوان یک استراتژی اثربخش و نقش آفرین در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب، مورد تأکید قرار گرفته است، ایشان در بیانات متعددی بر اهمیت حفظ و ترویج آن تأکید و در آخرین مطالبه خویش از جامعه قرآنی، فرمودند ما باید در کشور حداقل ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

محسن زاده تصریح کرد: طرح مذکور به صورت حضوری اجرا می‌شود که پس از معرفی اساتید قرآنی مدارس به مرکز، طی مصاحبه ورودی، تعدادی از افراد معرفی شده جهت شرکت در دوره انتخاب می‌شوند.

وی اظهار کرد: در این دوره که در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می‌شود، ضمن فراگیری، مرور و یادآوری قواعد مهم تجویدی، نکات و شیوه‌های صحیح داوری در رشته مورد نظر آموزش داده خواهد شد و در پایان نیز پس از برگزاری آزمون عملی و مشخص شدن نتایج، گواهینامه‌های داوران به مدارس مربوطه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha