چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
پیرحسین کولیوند

حوزه/ کولیوند با بیان اینکه در اربعین امسال فوتی ناشی از گرمازدگی نداشتیم، گفت: تاکنون نیز در خصوص شیوع بیماری گزارشی ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران؛ پیرحسین کولیوند در یکصد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) خدمات جمعیت هلال احمر را در دو بخش دانست و اظهار داشت: بحث سلامت و امداد و نجات بر عهده ما بود و همچنین کنگره‌ای را با حضور ۴۰ کشور تشکیل دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از تحلیف کتاب‌هایی در راستای اهداف کنگره خبر داد و افزود: اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات با کمک عراق صورت گرفت.

وی ادامه داد: موکب‌های مردمی که می‌خواستند خدمات سلامت انجام دهند، با احراز داشتن تیم پزشکی، مجوز دریافت کردند. ۶ هزار نفر داوطلب خدمات سلامت نیز به ما کمک کردند. ۱۰ هزار نفر از محله‌های کم برخوردار که تا حالا به کربلا نرفته بودند، با کمک وزارت کشور در قالب کاروان رهسپار اهل ظهور امسال اعزام شدند.

کولیوند در ادامه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در مجموع ۴ میلیون ۱۲۵ هزار خدمت ارائه داد. فوتی ناشی از گرمازده نداشتیم اما بیشترین مراجعات ما گرمازده بودند. بیمارانی که نیاز داشتند به ایران اعزام شوند بلافاصله اعزام و ادامه درمان داخل کشور انجام شد. شیوع هیچ بیماری تاکنون گزارش نشده است. همکاری خوبی بین وزارت بهداشت، گروه‌های مردمی عراق و دستگاه‌های داخل کشور وجود داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: فوتی‌ها امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشت. امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از بیمارستان‌های عراق در اختیار ما بود.

وی تأکید کرد: هر ایرانی که فوت می‌کرد بدون دخالت پزشک قانونی عراق بلافاصله به کشور انتقال پیدا می‌کرد. حوادث ترافیکی ما در عراق کاهش یافت. خدماتی که جمعیت هلال احمر انجام داد هم بهتر از پارسال بود و هم مردم عالی ترین رضایتمندی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha