چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
عرفان نوظهور

حوزه/معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان گفت: گروهی از مردم به اشتباه برای تکامل دینداری به عرفان های نوظهور پیوسته اند،لذا باید آگاه سازی در همه اقشار و حتی نوجوانان و جوانان حتی در بین افراد متدین انجام شود.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در اصفهان، در خصوص برپایی دوره های آموزشی آشنایی با معنویت های نوظهور توسط حجت الاسلام استاد عرب از قم ویژه مبلغین اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه در دنیا نشان داده شده است که علیرغم تمام جلوه های بصری و شنیداری مصنوعات دنیا و تلاش رسانه های غرب برای بی اعتنا کردن معنویت ها، اما این اقدام ها برای غرب و دشمنان موفقیت آمیز نبوده است و عرفان های نوظهور پدید آمد.

وی دلیل اصلی موفق نبودن غرب برای دور کردن مردم از معنویات را، توجه به معنویت، خدا و به ملکوت در فطرت و سرشت انسان ها دانست.

حجت الاسلام مومنی افزود: وقتی‌که بیراهه کردن مردم از این مسیر موفقیت آمیز نبود در اتاق فکر های غربی، معنویت های نوظهور و کاذب و انحرافی را برای مردم تعریف کردند و مردم را به جای معنویت اصیل به این عرفان های کاذب مشغول کردند، در سطح دنیا معنویت های نوظهور و کاذب دیده شده است که به صورت های مختلف برای افراد مختلف درمان ارائه می‌دهند و فعالیت می‌کنند.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: وجه اشتراک این ادیان نوظهور این است که مردم را از خدا و معارف اصلی دین دور کنند ولی شکل و قالب کار معنوی و ظاهر فریب است.

حجت الاسلام مومنی هدف از تشکیل این جلسات را آگاه سازی افراد معرفی کرد و خاطر نشان کرد: هدف برگزاری سلسله نشست های آموزشی این است که در این حوزه افراد بیشتر اطلاعات به دست آورند و جریان های نوپدید را بشناسند و از شاخصه ها و ارکانشان آگاهی پیدا کنند،همچنین در لوای برگزاری دوره های آموزشی افراد اصلی این دین های کاذب را بشناسند و همچنین کتاب ها و فیلم ها که در شبکه های خانگی و رسانه ای در حال پخش است بشناسند و با آگاهی بیشتری در این زمینه اقدام کنند ، آموزش ها برگزار شده است در این کلاس ها افراد با آگاه شدن می توانند برای صیانت خود و آگاهی بخشی برای دیگران موثر باشند.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت این موضوع افزود: ما با مواجه با برخی افراد متدین و دین دار متوجه شده ایم که آگاه نبوده اند و در این دوره های عرفان های نوظهور شرکت کرده اند و به عنوان تکامل دینداری به این گروه ها و دوره ها پیوسته اند، لذا باید آگاهی سازی کرد برای نوجوانان، جوانان حتی برای افراد متدین که مراقب باشند که این جریان ها ربطی به معارف اصلی دینی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha