چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
معرفی مدیران گروه های پژوهشی پژوهشگاه

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: مباحث علمی پژوهشی نیاز به حرکت با شتاب مضاعف داریم تا عقب افتادگی را جبران کنیم؛ حرکت نیاز به انرژی و تلاش دارد و در پژوهشگاه، علاوه بر انرژی و تلاش، نیاز به فکر و اندیشه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه معارفه مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سیده زهره برقعی برگزار شد.

در این جلسه، سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار کرد: ما انتظار زیادی از پژوهشگاه مطالعات اسلامی داریم و معتقدیم که دستاوردهای جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پژوهشگاه نمود خواهد داشت.

اولویت‌های پژوهشگاه مطالعات اسلامی ارائه شود/ لزوم تربیت پژوهشگران ایده پرداز در پژوهشگاه

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن قدردانی از مسئولان پژوهشگاه، تصریح کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، ما یک عقب افتادگی داریم و باید با گام و جهشی بلند، آن را جبران کنیم تا پیشرفت داشته باشیم.

برقعی تأکید کرد: ما در مباحث علمی پژوهشی نیاز به حرکت با شتاب مضاعف داریم تا عقب افتادگی را جبران کنیم؛ حرکت نیاز به انرژی و تلاش دارد و در پژوهشگاه، علاوه بر انرژی و تلاش، نیاز به فکر و اندیشه است.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی پژوهشگران، خاطرنشان کرد: بانوان از نظر استعداد، ظرفیت‌های زیادی دارند، اما شکوفایی و به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و نقشه راه دارد؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم و وقت بیشتری در این مسیر صرف کنیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشگاه مطالعات اسلامی مشخص و ارائه شود، اظهار داشت: شوراهای علمی باید فعال شوند، ایده و طرح داشته باشند و ایده‌های جدیدی را به مجموعه تزریق کنند و بانوان پژوهشگر ایده پرداز تربیت کنند.

نشریات علمی پژوهشی باید در پژوهشگاه متمرکز شوند

برقعی با اشاره به اینکه بحث تربیت در همه زوایای جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اصل است و باید بحث تربیت را جدی گرفت، اضافه کرد: در پژوهشگاه، در عین حال که به مسائل علمی و پژوهشی دقت می‌شود، بر مسائل تربیتی نیز باید توجه ویژه شود تا در آینده صاحبنظران خانم در مجامع بین المللی ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی، فعالیت نشریات علمی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: نشریات علمی پژوهشی باید در پژوهشگاه متمرکز شوند و مدیران گروه‌های پژوهشی باید تلاش کنند در آینده نشریات متعدد داشته باشیم.

اجرای فراخوان جذب پژوهشگر با فعال شدن گروه‌های پژوهشی رقم خواهد خورد

در ابتدای این جلسه، زهره شریعت ناصری رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: تمام مدیران علمی پژوهشگاه از اساتید توانمند و خبره در رشته‌های مرتبط و از صاحب نظران رشته‌های تخصصی هستند و همین توان و تخصص، زمینه ارتقاء فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگاه خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: طرح تحول پژوهشگاه که مدیریت مجموعه بر آن تأکید دارند، با حضور فعال مدیران و فعالیت گروه‌های علمی محقق خواهد شد.

شریعت ناصری با اشاره به اینکه اجرای فراخوان جذب پژوهشگر با فعال شدن گروه‌های پژوهشی رقم خواهد خورد، گفت: سازماندهی طلاب جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برای حضور مؤثر در مجامع علمی پژوهشی کشور با طرح‌های ارائه شده در گروه‌های پژوهشی محقق خواهد شد.

در این جلسه رؤسای پژوهشکده‌های پژوهشگاه و مدیران علمی پژوهشی به بیان نقطه نظرات خود در موضوعات پژوهشی پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha