چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
کد خبر: 1182368
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
مرکز نور

حوزه/ نرم‌افزار دانشنامه فرق و مذاهب دارای کتابخانه‌ای جامع از بیش از ۲۳۰ جلد کتاب از رشته فرقه‌شناسی تا قرن ۱۵ بوده و ۷۰ عنوان کتاب مرجع را بصورت درختواره موضوعی ارائه نموده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رشته فرقه‌شناسی از دیرباز مورد توجه عالمان و بزرگان اسلام‌شناس بوده و آثار زیادی در این زمینه به نگارش درآمده است. فارغ از آنکه چقدر از این آثار به دستمان رسیده (که متاسفانه چیزی از کتب فرقه‌شناسی در قرون ۳ و ۴ باقی نمانده)، لازم است مجموعه کتاب‌ها در قالب کتابخانه‌ای دیجیتالی گردآوری شود تا ضمن محافظت از این میراث ارزشمند علمی، مراجعه محققان و علاقمندان به این رشته نیز تسهیل شود.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با شناخت این ضرورت، اقدام به طراحی و تولید نرم‌افزار دانشنامه فرق و مذاهب نمود. در این نرم‌افزار ارزشمند علاوه بر ایجاد کتابخانه دیجیتالی با ۱۸۲ عنوان کتاب و رساله در ۲۳۳ جلد، که مجموعه‌ای بی‌نظیر از منابع را گردآوری و در دسترس علاقمندان قرار داده است، موضوعات و مسائل علم فرقه‌شناسی در ۵ موضوع کلی (شامل تعریف فرقه، اسلام، مسیحیت، یهودیت، دیگر ادیان) دسته‌بندی شده و سپس موضوعات جزئی ذیل هر یک تدوین گشته است.

در گام بعدی متن ۷۰ کتاب مرجع و دسته اول در این رشته، توسط محققین به درختواره فرق و مذاهب متصل گردیده است. درختواره فرق و مذاهب می‌تواند در موضوعات مختلف، مطالب کتاب را به صورت دسته‌بندی شده و موضوعی در اختیار محقق قرار دهد که این ابزار در نوع خود بی‌نظیر است.
در آستانه آغاز سال تحصیلی و شروع پژوهش و علم‌آموزی، مرکز نور افتخار دارد که از مورخه شنبه ۲۴ لغایت جمعه ۳۰ شهریورماه، این نرم‌افزار فاخر را با تخفیف ویژه در اختیار کاربران قرار دهد.

از عموم علاقمندان و محققان عزیز دعوت می‌گردد که ضمن آشنایی بیشتر با این ابزار علمی و کتابخانه دیجیتالی، از تخفیف ویژه در خرید آن بهرمند گردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha