چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
1

حوزه/ معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح نهضت ملی ارتقای فرهنگ در توسعه اشتغالزایی پایدار در کشور بسیار مؤثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، محمد چکشیان طی سخنانی در نشست هیأت اجرایی مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران استان مرکزی با اشاره به این که مجموعه‌های کارگری باید از هر لحاظ به نفع کارگر باشد و درآمدزایی برای وزارتخانه مورد توجه نباشد، ابراز داشت: مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های کشور باید با هیأت‌های ورزشی کارگری تعامل پررنگی داشته باشند.

وی افزود: قدرت ورزشی مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگری کشور بالا است و باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا کارگران در رقابت‌های ورزشی حضوری گسترده داشته باشند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث جوانی جمعیت و نیروی کار گفت: در بسیاری موارد فرصت شغلی وجود دارد و فرد هم نیاز به کار دارد اما مهارت کافی ندارد، ضمن آن که به هر حال مسئله‌های حوزه اشتغال از تن به کار دادن، مهارت داشتن، درآمد، هزینه‌ها و تورم بر فرهنگ کار اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مهم پیچیده‌ترین موضوعاتی است که احتمالاً در آینده جامعه دیگر درگیر نرخ بیکاری نباشد و بیشتر درگیر اشتغال پذیری، شأن شغل، درآمد شغل نسبت تلاش و درآمد باشد.

چکشیان با اشاره به این که در این وزارتخانه از ۲ سال پیش طرح نهضت ملی ارتقای فرهنگ شروع شده است، افزود: به لطف الهی اجرای این طرح در توسعه اشتغالزایی پایدار بسیار مؤثر بوده از این حیث که به لحاظ علمی و نظری و فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی عمومی مسئله فرهنگ همواره یکی از مباحث بنیادین کشور بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha