پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
ر

حوزه/ سخنرانی دینی حفظ امام زمان (عج) را از مهمترین اقدامات امام حسن عسگری عنوان کرد و اظهار داشت: انتقال وقایع امامت به امام زمان(عج) ،معرفی امام زمان به خواص شیعه و معرفی شیعه از اقدامات امام حسن عسگری (ع)می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی خاتمی در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (ع) که از طرف نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با حضور مسئولان ، روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد، کمترین دوران امامت در بین امامان معصوم را ویژگی منحصربه فرد امام حسن عسگری(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: علیرغم عمرکوتاه و کمترین دوران امامت بیشترین کرامت از حضرت امام حسن عسگری (ع) در بین امامان معصوم(ع) نقل شده است.

سخنرانی دینی با بیان اینکه امام حسن عسگری (ع) می فرماید در میان ائمه اطهار(ع) بیشترین شک و شبهه در دوران امامت من اتفاق افتاد گفت: یکی از اصحاب آن حضرت می فرماید هروقت خدمت امام رسیدم یک کرامتی از امام مشاهده کردم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه علامه مجلسی 81 کرامت ، سید هاشم بحرانی 134 کرامت و مرحوم شیخ عامری 136 کرامت و بعضی 147 کرامت از امام حسن عسگری (ع) نقل کرده اند، گفت: سید هاشم بحرانی از امام حسن عسگری(ع) سوال کرد چرا ارث مردان از زنان بیشتر است وی فرمود زنان سه چیز از آنها برداشته شده ، یکی جهاد در راه خدا، دوم نفقه برعهده زن ها نیست، سوم دیه است، لذا دیه یک زن را کسی باید پرداخت کند که نفقه آن زن را پرداخت می کند.

سخنرانی دینی حفظ امام زمان (عج) را از مهمترین اقدامات امام حسن عسگری عنوان کرد و اظهار داشت: انتقال وقایع امامت به امام زمان(ع)،معرفی حضرت مهدی(عج) به خواص شیعه و معرفی شیعه از دیگر اقدامات امام حسن عسگری (ع)می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه در زمان امام حسن عسگری(ع) شیعه قدرت پیدا کرد گفت:زدر زمان آن حضرت به قدری شیعه قدرت پیدا کرده بود که ایشان فرمودند نشانه شیعه را نمایش بدهید که دیگر ترسی ندارید.

وی زیارت اربعین را تجلی ظهور امام زمان(عج) دانست و افزود: امام حسن عسگری (ع) به شیخ مفید نوشتند اگر مردم صفت همدلی و دیگری اتحاد باامام داشتند تا به امروز ظهور امام زمان (عج) به تاخیر نمی افتاد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha