پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
کتاب

حوزه/ معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای سه هزار و ۲۰ نسخه کتاب چاپی به سه مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشور توسط این سازمان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین خسروی، در این‌ خصوص اظهار کرد: به همت این معاونت، یک هزار و ۲۵۵ نسخه کتاب به کانون کتاب و کتاب‌خوانی خدمت رضوی خوزستان، یک هزار و ۷۵ نسخه کتاب به مرکز آموزش علمی‌کاربردی «تصمیم یار طوس» و ۷۲۰ نسخه کتاب به مدرسه علمیه «خیمه الانتظار» مشهد، در شهریورماه ۱۴۰۳ اهدا شد.

وی گفت: این مجموعه کتاب‌های اهدایی دربردارنده موضوعات مختلف اعم از مذهبی، تربیتی، ادبی، تاریخی، کمک‌درسی و...، می‌شود که از سوی کتابخانه سیار سازمان به نمایندگان این مراکز تحویل داده شده است.

خسروی ادامه داد: این معاونت چنین حرکت‌های فرهنگی را در راستای انجام‌وظیفه ذاتی و سازمانی خود باهدف اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و غنی‌سازی کتابخانه‌های مراکز کشور با بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه سیار آستان قدس رضوی و باتوجه‌به درخواست مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشور، انجام می‌دهد.

وی گفت: مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و سایر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار، کتاب اهدایی دریافت کنند.

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: مراکز فرهنگی و آموزشی در صورت نیاز می‌توانند از خدمات امانت بلندمدت کتاب کتابخانه سیار طبق ضوابط موجود، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همت کتابخانه سیار آستان قدس رضوی، هر ساله مجموعه کتاب‌های چاپی قابل‌توجهی در قالب اهدا یا امانت بلندمدت به نهادها و مراکز فرهنگی ارسال می‌شود به‌طوری‌که در مجموع، از ابتدای سال جاری تا کنون، نزدیک به ۶۰ هزار نسخه کتاب چاپی به ۳۷ مرکز و نهاد فرهنگی تقدیم شده است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha