جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
پناهیان

حوزه/ استاد حوزه گفت: جوان و دانش آموزی امام زمانی که در اربعین شرکت می‌کند، هویتی کسب می‌کند که با هیچ فتنه فرهنگی سست نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه پنجشنبه ۲۲ شهریور در آئین گردهمایی اربعینی‌ها که به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در شبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای اربعین امسال، خاطرنشان کرد: پیام مقام معظم رهبری بهجت و سرور معنوی اربعین را تازه کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این پیام، اهمیت اربعین را به ما نشان دادند، تصریح کرد: هنوز برخی از دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی در کشور اهمیت اربعین را درک نکرده‌اند.

پناهیان با اشاره به اینکه اربعین بروز محبت جهانیان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، یادآور شد: هزاران کتاب و کتاب‌خانه و هزاران فیلم و رسانه نمی‌توانند اثری مانند اربعین داشته باشند.

استاد حوزه با بیان اینکه هزاران عالم دینی نمی‌توانند اثری مانند اربعین داشته باشند، گفت: اگر به اربعین بها داده شود می‌توانیم به برکت اربعین بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه اربعین نیازمند کمک نیست بلکه باید از کمک خود اباعبدالله(ع) استفاده شود، بیان کرد: اگر زائران اربعین حتی ۱۰ برابر نیز افزایش پیدا کند، امام حسین(ع) از تمام آن‌ها پذیرایی خواهد کرد.

پناهیان با بیان اینکه اربعین یک حرکت صددرصد مردمی است، اظهار کرد: باید یک کار هماهنگ و موثر در راستای درک اهمیت اربعین انجام دهیم.

وی اضافه کرد: جوان و دانش آموزی که در اربعین شرکت می‌کند، هویتی کسب می‌کند که با هیچ فتنه فرهنگی سست نخواهد شد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه اربعین میعادگاه مومنین است، مطرح کرد: هرچه که دشمن اجازه نداد در حج به دست بیاوریم باید در اربعین به آن برسیم.

وی با بیان اینکه هیچ عامل فرهنگی موثرتر از اربعین وجود ندارد، عنوان کرد: جریان کاروان‌داری اربعین را گسترش دهیم چراکه اربعین یک قیام جمعی است.

پناهیان با اشاره به اینکه اربعین باید هرچه بیش‌تر امام زمانی شود، خاطرنشان کرد: امام زمانی کردن موضوع اربعین می‌تواند بر آثار و برکت اربعین بیافزاید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha